تحریمتان کنیم ، گرسنه می مانید !

رجب طیب اردوغان در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد اگر اقلیم کردستان را تحریم کنیم ، گرسنه خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان روز سه شنبه هشدار داد که اگر اقلیم کردستان را تحریم کنیم این منطقه گرسنه خواهد ماند زیرا حمل و نقل کامیون ­ها در مرز متوقف خواهد شد و نفت این منطقه نیز دیگر از طریق ترکیه صادر نخواهد شد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که شیر صدور نفت را قطع کنیم و ورود کامیون­ های ترکیه به این منطقه را متوقف کنیم تمام درآمد این منطقه از بین می ­رود.

اگرچه دولت ترکیه و رئیس جمهور این کشور بارها درمورد تحریم اقتصادی اقلیم کردستان سخن گفته ­اند اما تاکنون هیچ گونه جزئیاتی از این موضوع ارائه نداده ­اند. در حالی که روزانه صدها هزار بشکه نفت اقلیم کردستان از طریق خط لوله این منطقه به بندر جیهان ترکیه صادر و از آن جا روانه بازارهای جهانی می­­ شود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: تمامی گزینه­ های اقتصادی و نظامی برای مقابله با اقلیم کردستان بر روی میز قرار دارد. ما تا آخرین لحظه فکر نمی کردیم که بارزانی دچار چنین اشتباهی شود. این تصمیم در اصل خیانت به ترکیه است. این مساله همان گونه که بیان می‌شود، صرفا «حق کردها» نیست. ترکمن ها و مردم عرب پای صندوق ها نرفتند. علاوه براین درمورد میزان مشارکت و نتایج این رفراندوم نیز شائبه ­هایی وجود دارد.

کد خبر: 840881

وب گردی

وب گردی