مصرف بی رویه‌ی «مواد مخدر» در میان دانشجویان «امیرکبیر»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رابطه با وضعیت اسفبار مصرف بی رویه دخانیات در این دانشگاه طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار پیگیری و جلوگیری از مصرف دخانیات و شیوع مصرف مواد مخدر در این دانشگاه شد.

به گزارش ایسکانیوز، متن نامه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان به دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدرضا مخبر دزفولی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و عرض ادب
نظر به جایگاه خطیر دانشگاه اسلامی در منظومه ی مقدس جمهوری اسلامی ایران و تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی بر میزان اهمیت این جایگاه ،مبنی بر«دانشگاه،کارخانه ی انسان سازی است» لزوم نگرشی عمیق و دقیق و همه جانبه بر مقوله ی مدیریت دانشگاه ها برای دستیابی به اهداف والای تعریف شده را برای آحاد مسئولین جامعه یادآوری می نماید.

نیک مستحضرید که دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاه های صنعتی کشور، همواره به عنوان یکی از پیشتازان عرصه ی تولید علم و فناوری و دانشگاه های تراز اول کشور در حوزه ی پژوهشی شناخته شده و به دنبال دستیابی به موفقیت های گوناگون در عرصه ی نظام آموزش عالی در کشور بوده است. لیکن دستیابی به این امر مهم مستلزم توفیق دستیابی به ثبات، امنیت و سلامت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی دانشجویان نخبه در محیط خوابگاه و همچنین دانشگاه بوده و بلاشک عدم حضور این ثبات و امنیت در محیط دانشجویی، دستیابی به تفوق علمی و پژوهشی را نیز دچار اختلال و ایراد جدی خواهد کرد.

متاسفانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر چند سالیست که با مقوله ی مصرف دخانیات در فضای دانشگاه و خوابگاه های خود دست و پنجه نرم می کند و در فضای عمومی دانشگاه شاهد آن هستیم که مصرف سیگار به امری عادی و غیر مذموم تبدیل شده است.

آنچه امروز باعث شده است تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وضعیتی اسف بار قرار بگیرد و از لحاظ اجتماعی به محیطی ناامن برای دانشجویان تبدیل شود و ذهن اولیاء را نیز به خود درگیرد کند رویارویی با موضوع پخش و مصرف مواد مخدر به صورت گسترده در محیط دانشگاه بالاخص در محیط خوابگاه های دانشجویی می باشد.

متاسفانه چند ماه پیش مصرف برخی مواد مخدر همچون شیشه در محیط داخلی دانشگاه رویت شده بود و همان موقع نیز به اطلاع مسئولین دانشگاه رسید اما اخیرا فعالیت تعدادی پخش کننده‌ی مواد مخدر گل، در محیط دانشگاه و با تمرکز بر محیط خوابگاه های دانشجویی که بسیاری از دانشجویان در آن در معرض خطرات روحی، روانی و اجتماعی قرار دارند نگرانی ها را دوصد چندان کرده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به طور جدی به دانشگاهی نا امن برای بیش از 15هزار دانشجوی نخبه ی این دانشگاه تبدیل کرده است.

نکته ی قابل تامل اینجاست که علی رغم ارائه‌ی گزارش به مسئولین ذیربط دانشگاه و همچنین شخص دکتر معتمدی ریاست محترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه ی شورای فرهنگی دانشگاه، در این خصوص و درخواست اجرا و پیاده سازی طرح «دانشگاه عاری از دخانیات» در نامه نگاری های رسمی و همچنین پیگیری های مستمر حضوری و شفاهی از مسئولین مربوطه در چند ماه گذشته، متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام عملی جدی برای اجرای طرح «دانشگاه عاری ازدخانیات» صورت نگرفته است و حتی ریاست محترم دانشگاه در تریبون های رسمی وجود معضل فروش و توزیع مواد مخدر به دانشجویان و همچنین مصرف سیگار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را تقریبا به طور کامل رد کرده است.

حال انجمن اسلامی دانشجویان(عضو دفتر تحکیم وحدت) بر خود لازم می داند تا برای حفظ سلامت و امنیت دانشجویان نخبه ی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،فراهم آمدن فضای سالم اجتماعی در محیط دانشگاه و بالاخص خوابگاه های دانشجویی و همچنین رفع دغدغه و نگرانی اولیاء دانشجویان،از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست نماید تا با ورود به موضوع مصرف دخانیات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیگیر اجرای طرح جامع «دانشگاه عاری از دخانیات» بوده تا در اسرع وقت نگرانی های جامعه ی دانشگاهی پیرامون این موضوع رفع گردد.

رونوشت:
-حجت الاسلام محمدیان،ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
-دکتر رحمانی فضلی،دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر

کد خبر: 840886

وب گردی

وب گردی