تاکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی با آغاز فصل سرما

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت توصیه‌های ایمنی در هنگام نصب و استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و سرمای هوا در برخی استان‌های غربی و شمالی کشور و همچنین ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته، شاهد وقوع برخی حوادث جبران ناپذیر به دلیل بی توجهی برخی از مشترکین گازطبیعی در هنگام آغاز فصل سرما و نصب تجهیزات گرمایشی بوده‌ایم که این امر در ایام محرم نیز شدت بیشتری پیدا می‌کند.
او در ادامه افزود: این مساله لزوم توجه عموم مردم و سوگواران عزیز را در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها به توصیه های ایمنی گاز و وسایل گازسوز به یک الزام تبدیل کرده است.
بوجارزاده تصریح کرد: بنابراین لازم است به هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گرمایشی دیگر، ابتدا ضمن بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک H ، از تأمین اکسیژن مورد نیاز در منازل و سایر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن استفاده می کنند مطمئن شده تا از ایجاد هر گونه حادثه مانند مسمومیت با گاز CO، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری به عمل آید.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: استفاده از لوازم گازسوز بدون دودکش همیشه مشکل آفرین بوده و باعث بروز خطرات ناشی از گاز گرفتگی خواهد شد.
او همچنین به مشترکین محترم گاز طبیعی و برپاکنندگان آیین‌های سوگواری در مساجد، حسینه‌ها و هیئت‌های مذهبی تذکر داد از اتصال دو یا چند وسیله گازسوز به یک شیلنگ گاز خودداری کرده و دقت کنند طول شیلنگ‌های مورد استفاده از گاز طبیعی بیشتر از 2 متر نباشد.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پایان سخنان خود با آرزوی قبولی طاعات و عزاداری هموطنان، عنوان کرد: با رعایت موارد ایمنی در مراسم امسال شاهد هیچ اتفاق ناگواری نباشیم.

402

کد خبر: 840888

وب گردی

وب گردی