متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به حریق 4 دقیقه و ۱۱ ثانیه است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در مراسم روز آتش نشان به تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی این سازمان پرداخت و درباره زمان رسیدن به حادثه گفت: متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به حریق چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه است.

به گزارش ایسکانیوز سعید شریف زاده در مراسم روز آتش نشان که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد به تشریح اقدامات این سازمان پرداخت و گفت: تلاش ما این بود که مجموعه اقداماتمان را به سمت و سویی ببریم تا سازمان آتش نشانی از حالت سنتی خارج شود و سعی کردیم با استفاده از تجربه‌های جهانی به صورت بومی عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین سعی کردیم علاوه بر توسعه سخت افزاری در زمینه نرم افزاری و انسان افزاری نیز قدم‌هایی برداریم که این تغییرات نیاز به توسعه زیرساختی متعددی دارد.

وی توجه به کاهش زمان رسیدن به حریق را از مهمترین دغدغه‌های دوران فعالیتش خواند و گفت: با جذب حداکثری بودجه و توسعه ایستگاه‌ها در نقاط مستعد حادثه تلاش کردیم که فعالیت‌هایمان از رشد قابل قبولی برخوردار باشد.

وی افزود: در سه سال و نیم گذشته ۲۸ ایستگاه جدید افتتاح کردیم و تعداد ایستگاه‌های ما از ۱۰۳ به ۱۳۱ ایستگاه افزایش پیدا کرد.

شریف زاده در مورد جانمایی ایستگاه‌های جدید گفت: ما این استگاه‌ها را در مکان‌هایی ایجاد کردیم که زمان رسیدن نیروها به محل حادثه بالا بود و این اقدامات باعث شد که زمان رسیدن ما به صورت میانگین ۱۵ ثانیه کاهش پیدا کند. در حال حاضر متوسط زمان چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه است و تلاش ما برای رسیدن به استانداردهای جهانی ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در مورد فاصله تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی با آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده گفت: در برنامه پنجم ۱۵۰ ایستگاه پیش بینی شده است اما با وجود فاصله با این برنامه تلاش ما این بود که ایستگاه‌های جدید در نقاط بهینه تعبیه شود.

وی همچنین افزود: خرید تجهیزات و جذب نیروی انسانی از مسائل دیگری بود که مورد توجه قرار دادیم و بخشی از خودروهای فرسوده را با خودروهای نو و استراتژیک جایگزین کردیم. با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت ۴۰۰ خودرو به ناوگان اضافه شد.

وی اضافه کرد: تجهیزات عملی از جمله موارد دیگری بود که مورد توجه ما قرار گرفت و سعی شد با حمایت‌های شهرداری این تجهیزات تامین شود.

شریف زاده بهبود کمی و کیفی آموزش‌ها را از دیگر دغدغه‌های سازمان آتش نشانی عنوان کرد و به ایسنا گفت: این مسئله که مطالبه مدیریت شهری تهران بوده است را مد نظر داریم و تمام تلاش ما ارتقای سطح آموزشی بوده است.

700

کد خبر: 840998

وب گردی

وب گردی