مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان و نابینایان در شرق تهران

شهردار منطقه 8 شهر تهران گفت:روشندلان با استفاده از این تابلو و لمس کردن آن می توانند موقعیت فعلی خود را تشخیص و با کمک خطوط برجسته مسیر حرکت را به سمت درهای اتوبوس تعیین کنند. همچنین در این تابلو ایستگاه هایی که اتوبوس توقف می کند مشخص شده و همین امر به تعیین مقصد و زمان پیاده شدن روشندلان کمک می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،شهردار منطقه 8، از مناسب سازی ایستگاه های BRT جهت استفاده معلولان و نابینایان در شرق تهران خبر داد.

بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: خط یک ایستگاه BRT ویژه معلولین و خط سه ایستگاه BRT ویژه معلولان و نابینایان مناسب سازی شده و مسیر ویژه ای برای این قشر از عزیزان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تجهیز خط سه ایستگاه BRT به صفحه نمایش راهنما با خط بریل و ایجاد خطوط برجسته حرکتی در ایستگاه های این سامانه برای استفاده بهتر این افراد، افزود: این تابلو با هدف راهنمایی و کمک به افراد کم بینا و نابینا طراحی شده است.

شهردار منطقه 8 گفت: روشندلان با استفاده از این تابلو و لمس کردن آن می توانند موقعیت فعلی خود را تشخیص و با کمک خطوط برجسته مسیر حرکت را به سمت درهای اتوبوس تعیین کنند. همچنین در این تابلو ایستگاه هایی که اتوبوس توقف می کند مشخص شده و همین امر به تعیین مقصد و زمان پیاده شدن روشندلان کمک می کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 8، وی عنوان داشت: یکی دیگر از اقدامات معاونت ترافیک مناسب سازی خط یک BRT جهت استفاده معلولان است که این ایستگاهها نیز جهت این اقشار مناسب سازی شده است.

705

کد خبر: 841076

وب گردی

وب گردی