بدون عکاس‌ها زبان‌مان برای روایت جنگ ناقص بود/تصویر شهید حججی ملت ما را تکان داد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، گفت:  اگرعکاس ها نبودند بی شک زبان مان در بیان بسیاری از دشواری ها و رشادت های پس از انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ناقص بود.

محسن مومنی شریف در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز تأثیر عکاسی در نشان دادن رشادت های جوانان در سال های دفاع مقدس، اظهار کرد: عکس های به جای مانده از سال های دفاع مقدس، اسناد غیر قابل انکاری هستند که رشادت جوانان را به مردم در آن زمان و همچنین جوانان نسل بعد نیز نشان داد.

وی ادامه داد: عکس های باقی مانده از 8 سال دفاع مقدس به خوبی ارزش ها و فداکاری های رزمندگان اسلام را به تصویر کشیده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه در میان هنرمندان تعداد شهدای عکاس بقدری زیاد است که تاییدی بر اهمیت این حرفه است، افزود: عکاسان افرادی خطرپذیر هستند که توانستند با حضور دائمی خود در سال های پس از انقلاب اسلامی به ویژه در میدان جنگ نقش بزرگی در انتقال ارزش های دفاع مقدس داشته باشند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بسیار مهم عکاسان در شرایط بحرانی در مقابل دشمنان، تاکید کرد: اگر این عکس ها را نداشتیم بی شک زبان مان در بیان بسیاری از دشواری ها و رشادت های پس از انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ناقص بود که خوشبختانه عکاسان کار ما را در بسیاری از مواقع راحت کردند.

مومنی شریف در ادامه درباره تاثیر عکس شهید حججی در جامعه، ادامه داد: خوشبختانه عکاسان در همه مسائل از اجتماعی گرفته تا سیاسی و حتی شرایط بحرانی مانند جنگ پیشتاز و پیش قدم هستند. لطف خدا باعث شد که چنین عکسی از شهید حججی در جامعه منتشر شود تا یک ملت را تکان دهد و در واقع یک رستاخیزی در مملکت ما ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران با دیدن این تصویر ضمن افتخار به اینکه توانسته اند چنین فرزندان شجاع و غیوری را تربیت کنند که برای دفاع از وطن شان به میدان جنگ می روند و از عزت ملت ایران پاسداری می کنند، مظلومیت این شهید جوان را هم در نظر دارند. بی شک اگر این عکس نبود هرگز این پیام ها در جامعه منعکس نمی شد.

503

کد خبر: 841105

وب گردی

وب گردی