مشکلاتی که دانشجویان دانشگاه یاسوج در آغاز سال تحصیلی با آن دست و پنجه نرم می کنند

در حالی که از سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه یاسوج چند روزی می‌گذرد اما از سرویس ایاب و ذهاب محروم هستند.

به گزارش ایسکانیوز، برخی دانشجویان این دانشگاه می‌گویند، چرا بعد از چند روز از شروع سال تحصیلی هنوز ما باید سرویس ایاب و ذهاب نداشته باشیم.

یکی از این دانشجویان گفت: دانشگاه یاسوج که بیشترین حجم دانشجویی غیربومی و خوابگاهی را دارد با شروع سال تحصیلی هنوز هیج گونه سرویس ایاب و ذهاب و حمل و نقل ندارد.

وی افزود: چرا ما دانشجویان باید چوب اختلاف بین دانشگاه و شهرداری را بخوریم؟ و چرا دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج که حق استفاده از سرویس ایاب و ذهاب، خوابگاه و سایر امکانات دولتی را دارند، باید از آنها محروم باشند؟

“فریبرز نیکدل”، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج در این باره می‌گوید؛ این دانشگاه با مشکل جدی ایاب و ذهاب دانشجویان مواجه است.

وی افزود: وظیفه حمل و نقل عمومی در سطح شهر بر عهده شهرداری است و یاسوج تنها شهری است که حمل و نقل عمومی اتوبوس در آن فعالیت ندارد و مردم بخصوص دانشجویان از ان استفاده نمی‌کنند.

نیکدل با اشاره به اینکه پس از گذشت چند روز از شروع سال تحصیلی شهرداری یاسوج برای ایاب و ذهاب دانشجویان با این دانشگاه همکاری نمی‌کند، بیان کرد: ایاب و ذهاب داخل دانشگاه را از طریق اجاره اتوبوس انجام می‌دهیم اما ایاب و ذهاب دانشجویان از بیرون دانشگاه از سوی شهرداری صورت نمی‌گیرد در حالی که در دانشگاههای سایر شهرها ایستگاه تاکسی و اتوبوس ایجاد شده و کار ایاب و ذهاب دانشجویان را شهرداری انجام می‌دهد و یه دانشجویان خدمات رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون بعلت نبود سرویس ایاب و ذهاب و خدمات ندادن شهرداری دانشجویان این دانشگاه بصورت دربستی به دانشگاه بروند که این هزینه ها برای دانشجویان زیاد هست برای هر رفت و برگشتی باید حدود ۸۰۰۰ توان پرداخت کند.

نیکدل تصریح کرد: ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری وظیفه شهرداری است که متاسفانه از این امر شانه خالی می‌کند.

وی با بیان اینکه از شهرداری یاسوج انتظار همکاری و کمک در این زمینه داریم، ادامه داد: بعنوان نماینده تمام دانشگاههای یاسوج در شورای تأمین اعلام کردم که همه دانشگاههای این شهر بعلت همکاری نکردن شهرداری با مشکل ایاب و ذهاب مواجهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: تنها امسال ۲۳۷۵ دانشجوی طی سال تحصیلی جدید پذیرش داشته ایم که حدود ۸۰ درصد آنها غیربومی است و نیاز جدی به سرویس ایاب و ذهاب دارند.

نیکدل با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی متناسب با نیازهای مردم فعال نیست که مسئولان شهرداری باید برای این مساله فکر بیندیشند، تاکید کرد: یاسوج تنها شهری است که باید مردم و خانواده ها نگران سرویس ایاب و ذهاب فرزندان خود از مهدکودک تا دانشگاه باشند.

به گزارش کبنا، بعضی از دانشجویان با ارسال متنی این گونه نوشته‌اند که با شروع سال جدید تحصیلی انتظار می‌رود دانشگاه مادر استان پذیرایی و استقبال خوبی از دانشجویان بعمل آورد.

ولی اخبار این روزهای دانشگاه گویایی چنین چیزی نیست.

در طی اخبار هفته اخیر شنیده شده قریب ۱۵۰ نفر از دانشجویان غیره بومی دانشگاه یاسوج در رابطه با اسکان مشکل جدی دارند و بی توجهی و کم محلی ریاست دانشگاه مواجه شده اند.. در حالی وظیفه اولیه دانشگاه فراهم کردن خوابگاه برای دانشجویان می‌باشد و مسولین دانشگاه به بهانه های واهی زیر آن شانه خالی می‌کنند

شنیده حاکی از این است که دانشجویان در روزهای اخیر در مکان های عمومی، مساجد، پارک و …. اسکان دارند…نکته دیگر این است که بخش اعظمی از این دانشجویان از طریق حتی اتاق های خود را تعیین کرده بودند ولی مسولین دانشگاه اقدام به حذف ثبت نام خوابگاهی آنها کرده اند

از دیگر نکات بحران برانگیز این روزهای دانشگاه تخریب و ساخت ساز دانشکده کشاورزی می‌باشد که با شروع سال تحصیلی هنوز اتمام نیافته و کلاس های درس تعطیل و طرح های آزمایشگاهی این این دانشکده را با مشکل جدی مواجه شده است.

از دیگر نکات قابل بحث این است که دانشگاه یاسوج که بیشترین حجم دانشجویی غیره بومی و خوابگاهی را دارد با شروع سال تحصیلی هنوز هیج گونه سرویس حمل نقل تدوین نکرده است و ظاهراً ریاست دانشکاه به دلایل اختلافات همیشگی با شهرداری قصد دارد از چنین قراردادی شانه خالی کند.
و این روزها دانشجویان دانشگاه دولتی که حق استفاده از سرویس و خوابگاه و سایر امکانات دولتی را دارند از آنها محروم می‌باشند.

902/900

کد خبر: 841126

وب گردی

وب گردی