دانش، مهارت و اخلاق سه شاخصه لازم تحصیل دانشجویان پزشکی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: دانش، مهارت و اخلاق سه شاخصه لازم تحصیل دانشجویان پزشکی است و دانشجویان باید در تحصیل این رشته به این سه شاخصه توجه کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کارگاه آموزشی فرهنگی ویژه نودانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمد آقاجانی سرپرست دانشگاه، دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر فریدون عزیزی از اساتید پیشکسوت عرصه پزشکی در سالن ابن سینای این دانشکده برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به دانشجویان جدید تبریک و حضور آنها در جمع بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را خیرمقدم گفت و افزود: شما در رشته ای پذیرفته شده اید که بسیار مهم است من رشته ای مهمتر از این برای تحصیل سراغ ندارم نه برای اینکه خودم هم در این رشته و این دانشگاه تحصیل کردم، بلکه از زاویه تعالیم دینی و از زاویه علم و دانش این رشته بسیار حائز اهمیت است.

وی از پزشکان و گروه پزشکی در جامعه به عنوان گروه مرجع نام برد و افزود: رشته پزشکی رشته ای است که با جان انسانها گره خورده و نجات جان انسانها به دست آنها خواهد بود. همچنین دلیل دیگری برای صدق این مدعا، مرجعیت پزشکان و گروه پزشکی در اجتماع است. پزشکان علاوه بر نقشی که در سلامت مردم ایفا می کنند، بعنوان یک گروه مرجع در جوامع مختلف بخصوص در جامعه ما محسوب می شوند.

آقاجانی با تاکید بر حضور فعال پزشکان در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: اطبا و گروه پزشکی بعنوان یکی از مهمترین گروه های مرجع اجتماعی شناخته می شوند و در مناسبت های مختلف، بزنگاه های تاریخی و در تصمیم گیری ها و در فراز و فرودهای ملت؛ نقش مهمی را در حوزه اجتماعی ایفا کرده اند. پزشکان مورد وثوق و امین مردم بوده و به آنها اعتماد دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان گستره خدمتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران و کشور، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتخار دارد که بعنوان بزرگ ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور نقش بزرگی را در علم پزشکی چه در تربیت پزشکان و متخصصان گروه پزشکی و چه در تولید دانش پزشکی و در ارایه خدمات ایفا می کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با داشتن بیش از ۱۴ هزار دانشجو در ۲۵۰ رشته در ۱۳ دانشکده و برخورداری از حضور بیش از ۱۴۰۰ نفر عضو هیات علمی، نقش بزرگی را در تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی در کشور بعهده دارد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم دراستان تهران نقش مهمی در ارایه خدمات به ۵.۵ میلیون نفر ساکنین این استان دارد و هم در حوزه تربیت گروه پزشکی با دارابودن این تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

آقاجانی با تاکید بر جایگاه رفیع دانشگاه درحوزه پزشکی کشور، تصریح کرد: این دانشگاه از حیث تولید دانش و مقالات پزشکی رتبه دوم را درکشور داراست و این نشان دهنده جایگاه رفیع این دانشگاه در حوزه پزشکی کشور است.

وی وجود اساتید برجسته در این دانشگاه را فرصتی مغتنم برای دانشجویان جدید دانست و افزود: این دانشگاه افتخارات بسیار بزرگی دارد، یکی از افتخارات این دانشگاه وجود استادان برجسته این دانشگاه است که افتخارات این دانشگاه هستند و شما این فرصت را بدست آورده اید که از محضر این اساتید بهره ببرید. شما در این دانشگاه درکنار اساتید برجسته و اساتید جوان و فعال در مقطع علوم پایه و هم در مقطع علوم بالینی تحصیل خواهید کرد و پزشکان برجسته ای برای این کشور خواهید شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: موقعیتی که نصیب شما در این دانشگاه و در این رشته شده موقعیت بی نظیری است و باید برای دانش اندوزی، تحقیق و پژوهش در رشته پزشکی و همچنین کسب مهارتهای بالینی که بسیار اهمیت دارد، کمال استفاده را ببرید.

آقاجانی لزوم توجه دانشجویان به سه وجه و شاخص درخصوص تحصیل این رشته را مهم عنوان کرد وگفت: طبیب باید سه وجه داشته باشد از یکسو باید دانش لازم را در زمینه پزشکی کسب کرده باشد، از سوی دیگر نیز باید مهارت های لازم را برای تشخیص درست و قضاوت صحیح بالینی و همچنین مهارت های انجام مداخلات منجمله جراحی ها را کسب کرده باشد. وجه سوم نیز که بسیار حائز اهمیت است اخلاق حرفه ای و پزشکی است.

وی گفت: پزشک اگر این سه وجه را دارا باشد می تواند منشا خدمات بسیار ارزنده ای به مردم باشد و اگرهریک از سه وجه و سه شاخص را به اندازه کافی کسب نکرده باشد قدر مسلم نمی تواند برای مردم نقش خودش را به درستی ایفا کند و درسلامت آنها تاثیر لازم را به جا بگذارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ابراز امیدواری کرد دانشجویان جدید، سالهای خوب و درخشانی را در دوران تحصیل در این دانشگاه سپری کنند و درآینده در زمره پزشکان برجسته این کشور و دانشمندان گروه پزشکی قرارگیرند.

در ادامه این مراسم، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر فریدون عزیزی از پیشکسوتان و اساتید پزشکی کشور، همچنین دکتر خانی جزنی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی طی سخنانی، دانشجویان جدید الورود پزشکی را با فضای حرفه پزشکی و تحصیل در این حیطه آشنا کردند.

کارگاه دو روزه آموزشی و فرهنگی با تلاش دانشکده پزشکی و جمعی از اساتید پیشکسوت طی دو روز در این دانشکده برگزار و ضمن آن دانشجویان با مهارت های لازم در دوران تحصیل و شاخصه های دانش پزشکی آشنا می شوند.

کد خبر: 841144

وب گردی

وب گردی