کشف اطلاعاتی روسیه؛ بشار اسد تبرئه شد!

روسیه همزمان با اعلام خبر به هلاکت رساندن پنج نفر از فرماندهان بلندپایه گروه تروریستی النصره، از کشف اطلاعاتی خبر داد که ثابت می کند بشار اسد هیچ نقشی در حملات مرگبار 4 آوریل به خان شیخون نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، جنرال "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفته است که جنگنده های روسیه فرماندهان گروه تروریستی النصره را که اوایل ماه جاری حملاتی را علیه نظامیان روس تدارک دیده بودند طی یک حمله هوایی در استان ادلب به هلاکت رسانده اند.

وی در تکمیل اظهارات خود از زخمی شدن 32 شبه نظامی عضو این گروه و انهدام انبار بزرگ مهمات آنها خبر داده است.

"کوناشنکوف" در ادامه تاکید کرد که تدابیر بیشتری از سوی مسکو برای حمله به تروریست هایی که نظامیان روس را مورد حمله قرار دادند ،اتخاذ خواهد شد.

اما همزمان با این رویداد روز سه شنبه "میخاییل اولیانوف" رییس سازمان کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه از وجود شواهدی سخن گفت که مسئولیت حملات 4 آوریل به خان شیخون را متوجه تروریست ها می سازد. همچنین این اسناد ثابت می کنند که آنها در این جنایت از گاز " سارین " استفاده کرده بودند.

پس از این حملات که 80 کشته بر جای گذارد کشورهای غربی تلاش داشتند پیکان اتهامات خود را به سمت دمشق نشانه بردند اما در همین زمینه روس ها ادعا دارند که با زیر نظر داشتن دقیق وضعیت منطقه به اطلاعاتی دست یافته اند که گویای این مساله است که تروریست ها با زمینه چینی برای چنین حملات وحشیانه ای ، تلاش داشتند برای دولت دمشق پاپوش سازی کرده و آن را در معرض اتهامات غربی ها قرار دهند.

لازم به ذکر است که بشار اسد تمام اتهامات را علیه دمشق بی اساس خوانده بود اما آمریکا با متهم کردن بشار اسد بلافاصله فرودگاه الشیرات استان حمص را موشک باران کرد.

کد خبر: 841233

وب گردی

وب گردی