استقبال برونئی از همکاری های علمی و فناوری با دانشگاه های ایران

معاون وزارت آموزش برونئی دارالسلام در دیدار با رایزن علمی ایران در شرق آسیا از توسعه همکاری های علمی و فناوری و عضویت دانشگاه های این کشور در پایگاه استنادی جهان اسلام استقبال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس قنبری باغستان رایزن علمی ایران در شرق آسیا که با مولیا پنجیران داتو بهروم بن بهار معاون وزیر آموزش برونئی دارالسلام دیدار و گفت وگو کرد، ضمن تشریح دستاوردهای ایران در زمینه آموزش عالی و توسعه فناوری، تجربه ایران در زمینه پارک های فناوری را بسیار ارزشمند خواند و انتقال فناوری ها را اقدام مناسبی جهت افزایش تعاملات با برونئی دانست.

رایزن علمی کشورمان در شرق آسیا همچنین موضوع همکاری های دانشگاهی در قالب تبادل استاد، اعطای بورسیه تحصیلی متقابل و برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک بین دانشگاه های دو کشور را از جمله زمینه های مهم همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دو کشور اعلام کرد.

عبدالحمید فکری سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی نیز که در این دیدار حضور داشت، ضرورت همگرایی در کشورهای در حال توسعه را مورد تاکید قرار داد و خواستار استفاده برونئی از تجربیات ایران در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و دانشگاهی شد.

محمدجواد دهقانی رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام نیز با معرفی و تشریح این پایگاه استنادی، خواستار عضویت دانشگاه های برونئی در این پایگاه شد و استفاده از خدمات و آموزش های این پایگاه را برای ترویج بیشتر دانشگاه های برونئی در بین کشورهای جهان اسلام ضروری دانست.

معاون وزیر آموزش برونئی نیز ضمن قدردانی از سفر رایزن علمی ایران در شرق آسیا و رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام به این کشور جنوب شرق آسیا،به طور مشخص خواستار استفاده از ظرفیت و توانمندی های ایران در زمینه پارک های فناوری، عضویت دانشگاه های این کشور در پایگاه استنادی جهان اسلام و بهره مندی دانشجویان برونئی از بورسیه تحصیلی دولت ایران برای تحصیل در دانشگاه های کشورمان شد.

دیدار با روسا و مسئولان دانشگاه های برونئی از جمله دانشگاه ملی این کشور، دانشگاه فناوری برونئی و دانشگاه اسلامی سلطان شریف علی از جمله دیگر دیدارها و بازدیدهای رایزن علمی در شرق آسیا و رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام در سفر به برونئی دارالسلام بود.

کد خبر: 841310

وب گردی

وب گردی