صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در تیپ 188زرهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در تیپ 188زرهی برگزار شد.

ارشد نظامی ارتش در استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت : جنگ تحمیلی در یکی از مهمترین مناطق استراتژیک جهان یعنی خاور میانه به مدت هشت سال نیز ادامه یافت. دفاع مقدس اولین جنگ تاریخ 200ساله معاصر ایران است که بعد از اتمام جنگ هیچ قسمتی از خاک میهن اسلامیمان از آن جدا نشده و بررسی رویدادها و ابعاد مختلف موید آن است که این جنگ در حوزه های مختلف بسیار تأثیرگذار و تعیین کننده نیز بوده است.

امیر سرتیپ دوم تقی زاده افزود: دستاوردهای دفاع مقدس قابل توجه و گسترده است، اما بدون ذره ای تأمل و درنگ تمامی ایرانیان و اقوام سایر ملت ها بر این نکته اساسی تأکید دارند که هشت سال دفاعع مقدس باعث احیای عزت ایران اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم طی سخنانی گفت : در دنیای کنونی دو نوع ارتش مشاهده می شود: ارتشی که مبنای آن تخریب, تهدید و بمب است و ارتشی که برای نجات محرومان و مظلومان است که تفکر نیروهای مسلح ما از نوع دوم است

آیت الله سلیمانی افزود: تفکر وحدت و هماهنگی در نیروهای توانمند ارتش و سپاه پاسداران برای شکست حصر آبادان غوغا کرد و همه نیروهای مسلح دست به دست هم دادند و با اجرای فرمان حضرت امام (ره) توانستند حصر آبادان را بشکنند.

وی گفت: نظام ما با الگوگیری از نهضت عاشورا شکل گرفته و ما به تبعیت از حضرت امام حسین هر وقت که لازم باشد باید جان و دلمان را در طبق اخلاق بگذاریم و به میدان بیاییم.

در این مراسم 8 نفر از خانواده های معظم شهدای زاهدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

704

کد خبر: 841418

وب گردی

وب گردی