کار در دانشگاه آزاد اسلامی یک کار جمعی است

مراسم تکریم و معارفه مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فرهاد رهبر و جمعی از مسولان و مدیران سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهبر در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ابراز امیدواری کرد خداوند توفیق دهد تا همگی رهرو راه شهیدان باشیم و بتوانیم در این مسیر با تمام توان در خدمت مردم و برای کسب رضایت خداوند فعالیت کنیم.

او با اشاره به مراسم تشییع شهید حججی، گفت: تشییع پیکر شهید 25ساله‌ای که با اخلاص و اقتدار در مقابل شمر زمانه ایستاد، همزمان با روز ششم محرم که به نام حضرت قاسم است، برگزار شد و ما امروز شاهدیم که حججی ها با تأسی از واقعه کربلا، در میدان نبرد حضور دارند.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه با تشکر از خدمات و تلاش های دکتر تروهید در زمان تصدی مسئولیت حوزه ریاست دانشگاه، گفت: مسئولیت های دیگری به آقای دکتر تروهید در تهران پیشنهاد شد اما خود ایشان فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی همدان را ترجیح داد. با این حال، از خدمات دکتر تروهید در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد.

رهبر ادامه داد: دکتر محمدصادق ضیایی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و امیدواریم با همراهی و همکاری همه مدیران و کارکنان در امور محوله توفیق داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کار دانشگاه، یک کار فردی نیست بلکه کاری تیمی و جمعی است، افزود: باید یک برنامه‌ریزی جدی برای انجام کار تیمی بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و همکاران حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه باید به عنوان یک الگو و هدایت‌کننده در امور اداری مربوط به دانشگاه با هماهنگی و تلاش زیاد، این امر را به مجموعه دانشگاه در سراسر کشور تسری دهند.

‌رهبر با بیان اینکه دکتر ضیایی با کمک کارکنان این حوزه است که می تواند موفق باشد، ادامه داد: ما باید در کنار هم متحد و همدل به سمت ساختن دانشگاهی که در سطح جهان بدرخشد، حرکت کنیم.

شفافیت، صراحت و صداقت باید در محیط کار مورد توجه قرار گیرد

دکتر محمدصادق ضیایی مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و آرزوی پیروی راه این بزرگوار برای همه، گفت: امام حسین (ع) به‌حق چراغ هدایت و کشتی نجات است و راه نجات را در صدق، درستی، شفافیت، صفا و انسانیت به مسلمانان درس دادند.

او افزود: چیزی که باید در حوزه مدیریت نظام مورد توجه قرار گیرد، همین موضوع است. یعنی هیچ‌ چیز بهتر از شفافیت، صراحت و صداقت در کار نیست.

مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جمله‌ای از شهیدبهشتی مبنی بر اینکه «تلخی برخورد صادقانه به شیرینی کاذب برخورد منافقانه ترجیح دارد»، گفت: این رفتار در محیط کار بسیار مهم است چرا که اعتماد مخاطب در این فضا جلب می شود.

او با بیان اینکه بنده به نقل از شهیدمطهری، الگوی رفتاری ایشان را پیشه کار خود کرده‌ام، گفت: استاد شهید مطهری میگوید: «کار برای خود کردن، نفس پرستی است، کار برای خلق کردن بت‌پرستی است، کار برای خدا و برای خلق کردن شرک و دوگانه‌پرستی است و کارِ خود و کارِ خلق برای خدا کردن توحید و خداپرستی است.» انصافاً دکتر رهبر کار خود و خلق را برای خدا انجام داده و به بدنه دانشگاه نیز تکلیف می کند.

هیات علمی، دانشجویان و کارکنان ارکان اصلی دانشگاه را تشکیل می دهند

ضیایی با تشکر و قدردانی از دکتر فرهاد رهبر برای اعتماد و سپردن این مسئولیت به او، گفت: دکتر رهبر مبدع طرحی است که براساس آن، دانشگاه از دوقطبی هیات علمی – دانشجو باید به مثلث هیات علمی – دانشجو – کارمند تغییر کند چرا که این سه عامل، ارکان اصلی دانشگاه را تشکیل می دهند.

او افزود: توصیه دکتر رهبر همواره این بوده که با تعامل در این سه محور است که کار دانشگاه پیش می رود و همکاران باید در خدمت تحقق اهداف بلند دانشگاه باشند.

سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بنده نیز به تأسی از دکتر فرهاد رهبر که الگوی رفتار، اخلاق و مدیریتی نظام و مورد وثوق بالاترین رکن نظام است، سعی کرده‌ام با کمک مجموعه دانشگاه، در راه تعالی این نهاد علمی عظیم بکوشیم.

او بر اهمیت همکاری تمامی کارکنان حوزه ریاست برای پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: کار من یک کار کارشناسی است و امیدوارم با کمک تمامی کارکنان، در انتقال مطالب به ریاست دانشگاه برای تصمیم‌گیری های کلان موفق باشیم.

ضیایی در پایان با تشکر از خدمات دکتر تروهید، برای ایشان آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم همه مجموعه دانشگاه با کمک هم، برای تعالی دانشگاه تلاش کنیم.

دکتر علی‌اصغر تروهید رئیس سابق مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که فرصتی فراهم شد تا در این جایگاه حساس در خدمت دانشگاه باشم.

او با تشکر از دکتر ولایتی و دکتر نوریان برای سپردن مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تمام تلاش خود را در این چند ماه برای پیشبرد امور دانشگاه انجام دادم. از نظر من دکتر نوریان چهره ماندگار اخلاق در دانشگاه آزاد اسلامی است و دکتر رهبر را مدیری بااخلاق، مقتدر، آینده‌نگر و با برنامه می‌شناسم که باعث قوت قلب و دلگرمی برای مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

تروهید با اشاره به سابقه 16ساله در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنده در مسئولیت های متفاوت مدیریتی در دانشگاه و بدون وابستگی جناحی و فردی انجام وظیفه کرده‌ام و با اهتمام تمام و رعایت مصلحت دانشگاه آزاد اسلامی، وظایف خود را انجام داده‌ام.

رئیس سابق مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همواره اولویت اول من در دانشگاه، کار بوده است، گفت: خوشبختانه هیچ‌وقت تلاشی برای کسب یا حفظ مسئولیت نداشته‌ام.

او با تبریک انتصاب شایسته دکتر ضیایی به سمت مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، برای ایشان آرزوی توفیق و سعادت در امور کرد.

دکتر تروهید با آرزوی توفیق برای دکتر رهبر، سرافرازی و سربلندی دانشگاه آزاد اسلامی را آرزو کرد.

کد خبر: 841429

وب گردی

وب گردی