پرواز کابینه ترامپ با جت اختصاصی به باتلاق واشنگتن!

ژست خود ساخته دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وی را یک قهرمان ملی نشان داد که گمان می رفت بتواند باتلاق واشنگتن را تخلیه سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، اکنون این فرشته نجات از یکسو در پی حمله های منتقدان به کابینه ای که اعضای آن را افرادی غنی تشکیل می دهند که مالیات ناچیزی می پردازند و از سویی دیگر نیز برنامه مالیاتی ترامپ که دموکرات ها آن را هدیه ترامپ به دوستان پولدارش می دانند در معرض یک آزمون جدی قرار گرفته است.

شاید بتوان گفت تغییر ترامپ از یک تاجر بانفوذ منهتن نشین که با هواپیمای شخصی خود دنیا را در می نوردید به رابین هود طبقه متوسط جامعه یکی از موفق ترین جنبه های کمپین انتخاباتی او بود.

کنایه های او به رقبای سیاسی، در شرایطی که رای دهندگان تصور می کردند سیاست مدارانشان از سفره دولت و صدقه سری بودجه مالیاتی چاق می شوند ترامپ را در جاده کمربندی پیروزی قرار داد.

همه این ها اما در حالی اتفاق می افتاد که اکنون "تام پرایس" وزیر خدمات انسانی و بهداشتی آمریکا در پی استفاده از دلارهای مالیاتی برای انجام پروازهای خصوصی به شدت در منگنه قرار گرفته است.

همچنین روز چهارشنبه سی ان ان از استفاده "اسکات پروت" از هواپیماهای خصوصی برای کارهای دولتی حتی برای مسیرهای کوتاه پرده برداشت.

اما در واکنش به این خبر ترامپ بدون این که جانب عضو کابینه اش را بگیرد گفت: از این اتفاق ناخشنود هستم. حتما بررسی خواهم کرد".

حال صرف نظر از این که متخلفان در قدرت بمانند یا برکنار شوند این اظهارات ترامپ دست کم نشان می دهد که او به خوبی می داند که چنین اتفاقی از سوی اعضای کابینه اش قلب شعار تبلیغاتی او را هدف قرار داده است.

اما با این همه، استفاده دولتمردان آمریکایی از جت های اختصاصی تنها چالشی نیست که وجهه رییس جمهور آمریکا را تهدید می سازد بلکه برنامه مالیاتی که او روز چهارشنبه در ایالت ایندیانا ارایه داد موجی از انتقادات را برانگیخت به طوری که دموکرات ها از آن به عنوان روشی معمولی جمهوری خواهانه که منافع سرشاری را نصیب جمهوری خواهان از جمله خود ترامپ می سازد ،یاد کردند.

این هجمه ها در نهایت ترامپ را به دفاع از طرح خود واداشت و تصریح کرد که این برنامه به یک رشد اقتصادی منتهی خواهد شد و میلیون ها فرصت شغلی را پدید خواهد آورد.

اما سی ان ان در پایان گزارش خود متذکر می شود که مشکل اساسی اینجاست که دفاعیات ترامپ از برنامه جدید خود، تمام ماجرای اصلاح قانون مالیاتی نیست.

کد خبر: 841440

وب گردی

وب گردی