دستگاه های اجرایی بایدبرای فریضه امر به معروف گام های استواری بردارند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید کار فرهنگی سنگینی را پیشه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین زرگر در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده و تهیه گزارش از مردم در سال 72، عده ای امر به معروف و نهی از منکر را حرام عنوان کردند بدلیل اینکه به دعوا و درگیری ختم می شود و اسلام هم با دعوا و درگیری و خشونت تطابق ندارد در حالیکه این فکر اشتباه حاصل بی اطلاعی افراد و عدم اطلاع رسانی نهاد های مرتبط است.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر ادامه داد: به نقل از رسول اکرم (ص) و همینطور مولای متقیان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از جهاد هم بالاتر است، و این باید برای مردم جا بیفتد و البته برای ایجاد روحیه انتقاد پذیری در جامعه باید کارهای فرهنگی فراوانی صورت پذیرد.

او افزود: زمانیکه آدم منافع خود را در ارتباط با وظایفش اولویت بندی می کند و با آسیب هایی در پی انجام امر به معروف و نهی از منکر روبرو می شود ترجیح می دهد این کار را انجام ندهد، بسیاری از عزیزان مراعات دستورات دینی را در انجام امر به معروف نمی کنند و در جمع به رئیس خود پرخاش می کنند، این کار صحیح نیست و این امر باید در خفی و جای خلوت انجام شود تا مبادا آبرویی از خلق خدا بریزد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در ادارات بعنوان مامورین و موظفین امر به معروف و نهی از منکر مشغول بکارند و در کنار آن شورایی به این عنوان پدید آمده که معضلات را رسیدگی می کند، نام این نیروها یاوران امر به معروف است و در آموزش و پرورش یادآوران نام دارند و در میان مردم عادی بعنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر نامیده می شوند این نیروها در قالب گروه های 10 نفره سازماندهی می شوند.

او تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری تاثیر زبان از بمب اتم هم بالاتر است، کار فرهنگی باید گسترده ، بادوام و از همه مهمتر باید بودجه کافی داشته باشد.

پژمان فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: نبود ضرورت های ضوابط قانونی برای امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود که این اقدام در طول سال انجام نشود، دستگاه های اجرایی هم باید برای تحقق ضوابط قانونی گام های استواری بردارند.

او ادامه داد: متاسفانه آنچه باید برای تحقق امر به معروف بکار گرفته شود به شوخی گرفته شده،?دریغا که نجات جامعه در مقابل مشکلاتش نیازمند حل این موضوع است.

پژمان فر گفت: بحث اعتبارات کمترین موضوعی است که در این اقدام بشمار می رود، از اعتبارات مهمتر نبود اراده کافی و مسئولیت پذیری درقبال اجرای این مورد است . مصداق نهی از منکر ما انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اجرای برنامه های این ستاد به تامین بودجه قانونی آن بستگی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین زرگر در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: به علت تامین نشدن بودجه برخی از کارهای این ستاد نیمه کاره باقی می ماند.
وی گفت: شوراهای امر به معروف که یکصد هزار عضو دارند موظفند معضلات دستگاه های خود را بررسی و راهکار ارائه دهند اما فعالیت های آنها به بودجه نیاز دارد اما بودجه آنها تامین نمی شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه باید اراده جمعی برای امر به معروف در کشور وجود داشته باشد اضافه کرد: بر اساس قانون چند دستگاه و وزارتخانه مسئول اطلاع دادن به مسافران خارجی درباره قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند اما هیچ کدام به این وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین زرگر گفت: پژوهشکده ای برای مسائل این ستاد و ارائه راهکار در قم ایجاد شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه احکام اسلامی در بازار رعایت نمی شود تاکنون برای 55 صنف برنامه تهیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این برنامه گفت: تاکنون فقط یک نشست در ستاد اجرایی و شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.
وی افزود: درباره درستی یا نادرستی گزارش های رسیده به این نشست نیز تاکنون بررسی انجام نشده است. ۷۰۵

کد خبر: 841504

وب گردی

وب گردی