افزایش هفتگی بهای معاملات نفت جهانی

قیمت های نفت روز جمعه تحت تاثیر خوش‌بینی سرمایه گذاران نسبت به موثر واقع شدن تلاش ها برای کاهش عرضه مازاد و بهبود دورنمای تقاضا، افزایش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نفت خام آمریکا با ۲ سنت افزایش، به ۵۱.۵۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار به سوی چهارمین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود و از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۹ درصد رشد داشته است.

نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۲۲ سنت افزایش یافت و به ۵۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید و به سوی پنجمین رشد هفتگی متوالی در حرکت است و برای سپتامبر ۱۰ درصد رشد قیمت نشان می‌دهد.

رشد قیمت‌های نفت که تقریبا در دو هفته و نیم گذشته حاصل شده است، حاصل خوش‌بینی به بهبود تقاضای پالایشگاه‌های آمریکایی است که پس از توقف فعالیت به دلیل وقوع طوفان هاروی، فعالیتشان را ازسرگرفته‌اند.

همچنین قیمت‌های نفت از تهدید ترکیه برای جلوگیری از صادرات نفت کردستان عراق در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال در این منطقه نیمه خودمختار، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه هفته جاری اظهار کرد می‌تواند از زور برای جلوگیری از تشکیل دولت کردستان مستقل استفاده کند و ممکن است شیر نفت را ببندد.

بر اساس گزارش رویترز، منطقه کردستان عراق حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از طریق خط لوله‌ای که از ترکیه می‌گذرد، نفت صادر می‌کند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 841533

وب گردی

وب گردی