چشم‌انداز تولید ۱۷۰ هزار بشکه‌ای از میادین نفت غرب

در حالی که میزان نفت درجای میادین نفت غرب ۴.۸ برآورد شده، چشم انداز تولید از این میادین این حوزه ۱۷۰ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس این گزارش میادین نفت غرب (بلوک اناران) در قسمت جنوب غربی استان ایلام واقع در بین دو شهر مهران و دهلران است. حوزه نفتی بلوک اناران شامل میدان نفتی آذر و میدان نفتی چنگوله است. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده میزان برآورد نفت در جای این حوزه حدودا ۴.۸ میلیارد بشکه است و نفت از سازندهای بالایی و پایینی سروک تولید می‌شود.

میزان نفت درجای میدان نفتی آذر ۲.۴ میلیارد بشکه ضریب برداشت ۱۶ درصد، تعداد چاه‌های حفر شده تاکنون ۹ حلقه و تعداد چاه در حال حفاری چهار حلقه است. تولید روزانه از این میدان در فاز ۱، ۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز است و تولید زودهنگام روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بود. مجموع چاه‌های مورد هدف این پهنا ۱۹ حلقه و سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵۶۰ میلیون یورو است. سهم ایرانی طبق قرارداد ۵۱ درصد و طرف قرارداد شرکت توسعه سروک آذر است.

تولید از میدان آذر در سال ۱۳۹۷ روزانه ۶۵ هزار بشکه و چشم انداز تولید از این میدان ۱۰۰ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است.

بر اساس این گزارش مذاکرات برای توسعه میدان نفتی چنگوله در حال انجام است و در راستای ارزیابی پتانسیل تولید و انجام مطالعات تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های GPN، PTTEP و DNO منعقد شده است. نفت درجای این میدان حدود ۲.۴ میلیارد بوده و پیش‌بینی اولیه تولید روزانه از این میدان حدود ۷۰ هزار بشکه در روز است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه از این میدان در سال ۱۳۹۷ محقق می شود.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 841535

وب گردی

وب گردی