عاشورا از بین برنده صفحه ظلمت است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وجود امامان معصوم(ع) می‌تواند فضای ظلمانی را کنار بگذارد گفت: عاشورا از بین برنده صفحه ظلمت بوده و اگر فردی سیره امام حسین(ع) را در پیش بگیرد قطعا از فضای ظلمانی نجات پیدا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید مهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به این موضوع که طهارت نفس را می‌توان در ماه محرم آسان‌تر از ماه‌های دیگر به دست آورد اظهار داشت: باید برای رسیدن به مقام بندگی از موانع آن گذشت، زیرا انسان هنگامی که به مقام بندگی برسد طعم شیرین بندگی را خواهد چشید.

وی با بیان اینکه حجاب‌ها و غفلت‌ها از جمله موانعی هستند که انسان را از رسیدن به خداوند دور می‌کند، افزود: حجاب‌های ظلمانی انسان را در فضای ظلمت برده و انسان را از خداوند دور می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید، هیچ چیز نمی‌تواند مانع حضور خداوند شود، بلکه این انسان‌ها هستند که از خداوند دور هستند.

وی با اشاره به اینکه چرا انسان‌ها از حجاب‌ها فراتر نمی‌روند، عنوان کرد: حجاب‌ها موانعی هستند که انسان‌ها را از خداوند دور می‌کنند از این رو باید به خلقت‌های خداوند بنگریم تا به عظمت آنان پی‌ببریم.

میرباقری با بیان اینکه برخی به دلیل تفکر زیاد در خلقت سردرگم می‌شوند، تصریح کرد: برای رسیدن به بندگی باید اولوالالباب شد.

وی با اشاره به اینکه باید از خلقتهای خداوند لذت برد، بیان کرد: برخی از آمدن بهار لذت و با رفتن آن غصه میخورند، اما برخی دیگر از رویش گیاهان در بهار پی به عظمت خداوند میبرند و با از راه رسیدن هر فصلی از آن لذت برده و آن را لذت ابدی نیز میدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گناهان را حجاب بین انسان و خداوند دانست و تصریح کرد: گناهان حجابهای ظلمانی شده و نمیگذارند انسانها به بندگی خداوند برسند.

وی همراه شدن با قرآن کریم را سبب مانوسیت انسان با قرآن دانست و ابراز کرد: فکر باطل، عقیده باطل و کبر حجابهای ظلمانی هستند که باید با همراه شدن با قرآن کریم از آنان دور شد.

میرباقری با بیان اینکه وجود امامان معصوم(ع) میتواند فضای ظلمانی را کنار بزند، خاطرنشان کرد: عاشورا از بین برنده صفحه ظلمت بوده و اگر فردی سیره امام حسین(ع) را در پیش بگیرد قطعا از فضای ظلمانی نجات خواهد یافت.

901

کد خبر: 841537

وب گردی

وب گردی