حال و هوای بازار در دهه اول محرم

فراوانی کالا وعرضه زیاد در کنار رکود، منجر به ثبات قیمت مواد غذایی در دهه اول محرم در بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با آغاز ماه محرم بازار نذری نیز داغ می شود و در کنار آن بازار مواد غذایی و وسایل مربوط به عزاداری در این ماه تکانی می خورد. اگرچه سال هاست که اصناف و بازاریان با رکود دست و پنجه نرم می کنند اما همین مناسبت های مذهبی گاهی موجب رونق در این بخش می شود.

بر اساس این گزارش امسال بازار در ایام محرم به گفته بازاریان در ارامش به سر می برد وفراوانی کالا در بازار موجب ثبات قیمت ها در بسیاری از صنف ها شده است.

ثبات قیمت پیراهن مشکی در بازار

یکی از اقلامی که با آغاز ماه محرم پرفروش می شود پیراهن مشکی است.

مجتبی درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت پیراهن مشکی در بازار گفت : سال ها است که اصناف با رکود درگیر هستند و همین رکود منجر به ثبات قیمت پیراهن مشکی در بازار شده است.

او به نقش پررنگ پیراهن های وارداتی در بازار نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه درحالی که تولیدات داخلی کیفیت بالایی دارند اما قیمت پایین پیراهن های خارجی موجب شده تا رقابت برای تولیدات داخلی سخت شود.

رد پای چینی ها در پرچم های عزاداری

بر اساس این گزارش با آغاز محرم پرچم های عزاداری سالار شهیدان برسر هرکوچه و مسجدی خودنمایی می کند، شاید این طور به نظر بیاید که با آغاز محرم بازار فروش پرچم داغ می شود اما رئیس اتحادیه صباغان و گلزنان تهران نظر دیگری دارد.

حسن سلیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با انتقاد از واردات بی رویه پرچم به کشور گفت :افزایش واردات منجر به رکود در بخش تولید شده است.

او با اشاره به این که بیش از 30 درصد پرچم های موجود در کشور وارداتی است گفت: امسال شاهد افزایش قیمت در محصولات نبودیم.

به گفته سلیمی بیشترین واردات پرچم از کشور چین انجام می شود.

ثبات قیمت مواد غذایی در بازار

در دهه اول محرم تقاضا برای مواد غذایی افزایش میابد همین افزایش تقاضا ممکن است منجر به تغییرات قیمت مواد غذایی شود.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت مواد غذایی در بازار گفت: هیچ کمبودی درمواد غذایی نیست و همین موضوع موجب شده تا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

او تاکید کرد :قیمت اقلامی مانند حبوبات و برنج و روغن در بازار ثابت مانده و شاهد افزایش قیمت نیستیم.

آرامش بازار به گوشت هم سرایت کرد

بر اساس این گزارش قیمه و قرمه سبزی از غذاهای پرطرفدار در ایام محرم است که در خوشمزه شدن آن گوشت نقش اساسی دارد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت گوشت در ایام محرم گفت: به دلیل افزایش عرضه قیمت گوشت ثابت مانده و تغییر نکرده است.

او افزود هرکیلو شقه بدون دنبه به قیمت 43 تا 44 هزار تومان و هر کیلو گوشت وارداتی به قیمت 33 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

به گفته ملکی نمایندگان هیات ها و مساجد با مراجعه به امور پشتیبانی دام می توانند گوشت گوسفندی را با قیمت کیلویی 33 هزار تومان و گوشت گوساله را باقیمت 23 هزار تومان تهیه کنند.

بی توجهی مرغ به آرامش بازار

در حالی که روسای اتحادیه های مختلف خبر از ثبات قیمت و آرامش در بازار می دهند اما این طور که به نظر می رسد بازار مرغ کمی متفاوت از اجناس دیگر است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: پیش بینی می شود قیمت مرغ در دهه اول محرم با افزایش تقاضا کمی افزایش یابد.

او دلیل این افزایش قیمت را افزایش تقاضا برای مرغ با وزن کمتر از دوکیلوگرم عنوان کرد.

نقره داغ شدن عزاداران با قیمت ظروف یکبارمصرف

بر اساس این گزارش در ایام محرم تقاضا برای ظروف یکبار مصرف بسیار بیشتر می شود اما امسال قیمت ظروف یکبار مصرف با یک جهش مواجه شده است .

رییس اتحادیه صنف پلاستیک تهران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش عرضه از سوی پتروشیمی ها در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت:این موضوع موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف و ضرر تولید کنندگان شده است.

سید رحیم مقیمی افزود: قیمت مواد اولیه از سوی پتروشیمی تا 35 درصد گران شده و همین امر موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف در بازار شده است.

او به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از اعضای این صنف ظروف یکبار مصرف را با سود بسیار ناچیز به فروش می رسانند.

به گزارش ایسکانیوز ثبات قیمت مواد غذایی و فراوانی کالا موجب آرامش در بازار در دهه اول محرم شده است البته نباید در این بین از نقش رکود غافل شد چرا که با توجه به رکود در بازار اصناف و بازاریان ترجیح می دهند با حفظ قیمت مشتریان خود را نیز حفظ کنند.

401

کد خبر: 841641

وب گردی

وب گردی