قمه زنی چهره شیعه را خشن نشان می دهد/نباید بدعت های مضر وارد عزاداری ها شود

امام جمعه تویسرکان با بیان این که دشمن در تلاش است تا عزاداری های اسلام را به انحراف بکشاند، گفت: عزادارانی که در مراسم حسینی اقدام به قمه زنی می کنند به اسلام شمشیر می زنند زیرا قمه زدن چهره شیعه را خشن نشان می دهد و خلاف اصول دینی ما است.

حجت الاسلام موحدی امام جمعه تویسرکان در رابطه با این موضوع که در مجالس عزای امام حسین (ع) سخنرانان و مداحان باید به چه مسائلی بپردازند در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سخنرانان و مداحان در مراسم عزای حسینی باید خطبه ها و نامه های اباعبدالله را بازگو کنند و باید به مباحث امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مباحثی در راستای اصلاح جامعه اسلامی پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت نفرموند که من حسین بن علی با یزید بن معاویه نمی توانم بیعت کنم ایشان فرمودند مثل حسینی نمیتواند با یزیدی بیعت کند، این پیام های روشن کربلا است و تکلیف همه را روشن می کند که عزاداری صرفا ماندن در سال 61 قمری نیست بلکه امروز تکلیف ما را مشخص می کند که حسینی باشیم و در مقابل لشکر یزدی بایستیم.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: در مجالس حسینی امروزه باید به مواضع جمهوری اسلامی در مقابل داعش و اسرائیل پرداخت بنابراین این گونه مباحث باید در مجالس حسینی برجسته شود.

قمه زنی چهره شیعه را خشن نشان می دهد

حجت الاسلام موحدی در رابطه با بدعت گذاری هایی مانند رسم قمه زدن در مراسم عزا اظهار داشت: به دلیل اثرگذاری مجلس امام حسین برای عزاداران باید عزاداران حواسشان جمع باشد زیرا در سال های گوناگون تلاش دشمن بر تعطیلی این مراسم ها بوده است. مانند رضاخان که تلاش های متعددی داشت برای تعطیل کردن مراسم عزای حسینی اما نتوانست و دشمن متوجه بی نتیجه بودن تلاش او شد.

وی با بیان این که دشمن در تلاش است تا عزاداری های اسلام را به انحراف بکشاند، گفت: عزادارانی که در مراسم مشغول به قمه زنی هستند این موضوع شمشیر زدن به اسلام است زیرا قمه زدن چهره شیعه را خشن نشان می دهد و خلاف اصول دینی ما است و همچنین به جریان یزدی کمک می کند.

امام جمعه تویسرکان افزود: عزادار باید خیلی مراقب باشد تا عزاداری اش یک عزاداری معقول و مطابق با دستورات اهل بیت صورت گیرد، اگر ما می خواهیم با اهل بیت عزاداری کنیم باید گوش به فرمان ایشان باشیم.

حجت الاسلام موحدی در پایان گفت: عزاداری ها باید مورد تایید رهبر عزیز و مراجع باشد در غیر این صورت آب به آسیاب دشمن ریختن است بنابراین باید مراقب باشیم تا بدعت های مضر وارد عزاداری نشود و عزاداری طبق چارچوب های تبیین شده از سوی مراجع عظام برگزار شود.

901/900

کد خبر: 841643

وب گردی

وب گردی