مراسم یادبود آیت‌الله غروی در قم برگزار شد

مراسم یادبود آیت‌الله سید محمدرضا غروی با حضور آیت الله آملی لاریجانی و جمعی از علما و مراجع در قم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم یادبود آیت‌الله سید محمد رضا غروی که عصر امروز (جمعه) در حسینیه شهدای قم برگزار شد، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله شبیری زنجانی و علوی بروجردی حضور داشتند.

همچنین آیت‌الله اراکی، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله استادی، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله شب‌زنده‌دار، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، حجت‌الاسلام سید علی خمینی، حجت الاسلام شهرستانی و علی لاریجانی در این مراسم حضور یافتند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیگدلی، استاد حوزه علمیه با اشاره به مجاهدت های علمی مرحوم آیت‌الله غروی، اظهار کرد: ایشان خدمات بزرگی به حوزه های علمیه مبذول داشت و خدمت گذاری صدیق برای جامعه روحانیت به شمار می رفت.

وی تصریح کرد: ایشان عالمی جامع‌الاطراف بود که در تربیت شخصیت های بزرگی همت گمارد و در مسئولیت های خود دستگیری از مردم را فراموش نکرد.

بیگدلی بیان کرد: انسان های وارسته از رحمت خاص خود بهره مند می‌شوند. آنانی می توانند این رحمت خاص را درک کنند که شایسته آن باشند.

وی اظهار کرد: برای جذب رحمت باید جاذبه‌هایی داشت که یکی از مصدایق مهم آن رحم است. افرادی که در دنیا به دیگران رحم می کنند، در آخرت نیز مورد رحمت قرار می گیرند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: گذشت و عفو نیز از مصادیق رحمت خاص خداوند است. افرادی که در عمر خود گذشت و ایثار و احسان کنند، در آخرت نیز رحمت خاص الهی شامل حال آن‌ها می شود.

وی گفت: انسان در دنیا گریزی از مرگ ندارد. از این رو باید به گونه ای زندگی کند که آمرزیده شود و از رحمت الهی در آخرت بهره‌مند گردد.

901

کد خبر: 841644

وب گردی

وب گردی