برگزاری مراسم سوگواری عاشورای حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم 

مراسم عزاداری عاشورای حسینی روز یکشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان و برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی در حسینیه امام خمینی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم اثبات حقانیت دین خدا و احیای سنت پیامبر اسلام(ص) را از اهداف مهم امام حسین (ع) در نبرد با دشمنان و یزدیان عنوان کرد، و افزود: وقوع حادثه کربلا مسیر روشنی را برای تشخیص حق از باطل پیش روی انسان های آگاه و همه پیروان واقعی حق وحقیقت قرار داد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه قرآن مجید به تفصیل در مورد حق و باطل پرداخت و افزود: انسان به طور فطری به سمت حق گرایش وتمایل دارد، و به طور کلی مطابقت با فطرت، تطبیق با عقل سلیم و انطباق داشتن با وحی و سخن خدا در قرآن از معیارهای تشخیص حق از باطل است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تاریخ بشریت همواره عرصه صف آرایی جبهه های حق و باطل در مقابل یکدیگر بوده است، اضافه کرد: تشخیص حق از باطل زمانی دشوار می شود، که هر دوی آنها سخن از دین به میان می آورند، و به عزاداری و انجام عبادت های دیگر مبادرت می ورزند، و در این هنگام بصیرت تنها چیزی است، که انسان را در تفکیک و تمایز این دو از هم یاری می کند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی همچنین با ذکر جریان ها و نحله های متعدد فکری و عقیدتی که امروز داعیه حق بودن دارند، افزود: آل سعود، داعش و تمامی گروه های سلفی تکفیری که با نام دین بدترین جنایت ها را بر ضد مردم مظلوم یمن، عراق و سوریه انجام می دهند، از بارزترین باطل های دوران کنونی به شمار می روند.

کد خبر: 841798

وب گردی

وب گردی