رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال با کاهش نرخ سود بانکی

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید از جذابیت بخش دلالی کاذب در اقتصاد کاسته شود، گفت: هدف از کاهش نرخ سود بانکی فراهم شدن شرایط برای سوق نقدینگی به بخش تولید است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در نشست مشترک با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس مشکلات تولید و بحث حمایت از اشتغال و همچنین نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمامی قوای نظام برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از اشتغال و تولید مسئولیت دارند و باید با تعامل بیشتر در رفع موانع بخش تولید تلاش کنند.

کرباسیان با اشاره به ارائه گزارش عملکردی در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود: مباحث در خصوص مسائل بانکی، خصوصی سازی، سرمایه گذاری، تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید و رابطه تولید با سیستم بانکی مورد بررسی قرار گرفت تا مشکلات بخش تولید در زمینه های مذکور رفع شود.

او با اشاره به لزوم حذف مجوزهای مخل تولید افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید از اهداف اقتصاد کشور است.

کرباسیان در ادامه افزود: یکی از اهداف اصلی برای کاهش نرخ سود بانکی این است که نقدینگی به بخش تولید سوق داده شود و در این راستا تلاش شد تا بازار سرمایه تقویت شود و همچنین اوراق مشارکت نیز عرضه شد که البته رشد شاخص بورس نیز در مدت اخیر حاصل شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: تلاش می شود شرایط برای سوق نقدینگی به بخش تولید فراهم و همچنین از جذابیت بخش دلالی کاذب در اقتصاد کاسته شود.

منبع: مهر

403

کد خبر: 841829

وب گردی

وب گردی