شهردارانی که در بلاتکلیفی به سر می برند

حکم شهرداران برخی از کلانشهرها ابلاغ شده است اما هنوز خبری از ابلاغ حکم شهرداران اصفهان و شیراز نیست.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: طی هفته های گذشته احکام شهرداران کلانشهر های تهران، مشهد، یزد، قم، ساری، خرم آباد، بوشهر، کرج، اهواز، بندرعباس و همچنین برخی دیگراز شهرها از جمله خمینی شهر، خوی، سبزوار و نجف آباد از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ابلاغ و از سوی این شهرداران دریافت شده است.

این در حالی است که حکم دو کلانشهر دیگر یعنی اصفهان و شیراز هنوز ابلاغ نشده و شهرداران و شورای شهر هنوز بلاتکلیف هستند و از زمان دقیق ابلاغ حکم شهردار خبر ندارند.

علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس شورای شهر اصفهان در رابطه با تاخیر حکم شهردار در گفت وگویی با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت که هنوز منتظر ابلاغ حکم شهردار از سوی وزارت کشور هستیم.

وی در رابطه با زمان ابلاغ حکم شهردار گفته بود که در آخرین گفت و گوهایی که صورت گرفته شنیده ایم قرار است تا پایان این هفته (هفته گذشته) حکم شهردار اصفهان صادر شود اما با توجه به این موضوع که بارها صحبت ابلاغ حکم بوده اما اتفاق نیفتاده است زیاد مطمئن نیستیم.

نصراصفهانی با بیان این که اقدامات قانونی که باید از سوی شورای شهر انجام می گرفت مراحلش طی شده تصریح کرد: مراحلش طی شده و مابقی اقدامات بقیه دوستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ابلاغ حکم شهردار باید زودتر سرانجام برسد و هرچه سریعتر اقدامات قانونی لازم به عمل آید زیرا اصفهان تحمل بیش از این معطل ماندن را نخواهد داشت.

منتخبان شورای شهر اصفهان در 31 مرداد ماه قدرت الله نوروزی فرماندار اسبق شهرستان اصفهان را به عنوان شهردار انتخاب کردند اما با وجود گذشتن یک ماه از انتخاب شهردار هنوز حکم وی توسط وزارت کشور صادر نشده است.

نوروزی حقوقدان و رییس دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان است، او پیش از این فرماندار اصفهان بوده و رییس ستاد انتخابات اصلاح طلبان در شورای شهر اصفهان است.

در ادامه وزارت کشور در اطلاعیه ای درباره تاخیر در ابلاغ حکم شهردار اصفهان نوشت: نظر به انتشار برخی اظهارنظرها با ادعای عدم اقدام وزارت کشور در صدور حکم شهردار منتخب شورای شهراصفهان و ادعای تعلل در این خصوص، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور تاکید کرد که برابر روال قانونی موجود، صدور حکم شهردار منتخب شورای شهر منوط به اظهارنظر مراجع نظارتی درخصوص فرد معرفی شده است و وزارت کشور همه اقدام‌های قانونی لازم در این خصوص را پیش از این اجرایی کرده است.

عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز

در هفته های پایانی شهریور ماه خبرهایی درمورد ابلاغ حکم شهردار شیراز در رسانه ها به گوش خورد و در 22 شهریور ماه سامانه پیامکی شورای شهر شیراز با ارسال یک متن کوتاه نوشت:«با ابلاغ رسمی وزیر محترم کشور، جناب آقای مهندس عبدالحمید معافیان شهردار کلانشهر شیراز گردید»

اما عبدالحمید معافیان شهردار منتخب شورای در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اعلام کرد که تاکنون هیچ حکمی از وزارت کشور به وی نرسیده و خبر ابلاغ حکم شهرداری اش را از طریق رسانه ها مطلع شده است.

همچنین فرجی نماینده فرمانداری در شورای شهر شیراز و ثابت حراست شهرداری نیز در گفت و گویی دیگر اظهار داشتند که ابلاغی مبنی بر شهردار شدن معافیان از سوی وزارت کشور هنوز به دستشان نرسیده است.

منتخبان مردم شیراز در شورای شهر پنجم شامگاه شنبه 29 مرداد ماه با رای گیری عبدالحمید معافیان را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای تصدی این مسئولیت برگزیدند.

بنا بر نتیجه اعلام شده شمارش آرای منتخبان شورای شهر پنجم شیراز، معافیان 13 رای از 13 عضو این شورا به دست آورد تا با پشتوانه حداکثری سکاندار شهرداری شود.

عبدالحمید معافیان دانش آموخته رشته مکانیک است که در محافل استان فارس به عنوان فردی اصلاح طلب شناخته شده است.

وی مسئولیت هایی همچون مدیرکل آموزش و پرورش فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیر کل امور بین المللی این سازمان، ریاست سازمان صنایع و معادن استان فارس، ریاست سازمان مدیریت و برنامه استان فارس، معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت هیات مدیره شرکت عمران و توسعه فارس، مدیرعامل شرکت الکتروموتور منطقه ویژه شیراز،عضویت در مجامع و شوراهای تخصصی در بخش دولتی و خصوصی ،نایب رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در کارنامه دارد.

901/900

کد خبر: 841834

وب گردی

وب گردی