نقش کالای قاچاق در کاهش تولید و عدم موفقیت کارخانه ها

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، از ورود کمیسیون متبوعش به موضوعاتی همانند گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای مختلف، امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علاءالدین بروجردی با اشاره به ارائه آمار عجیب درباره ی واردات کالاهای قاچاق به کشور گفت: بنده در این آمار که میزان کالاهای رسمی وارداتی به کشور ١ درصد باشد که این بدین معنا است که ٩ درصد کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود، تردید دارم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پدیده قاچاق یک پدیده منفی در اقتصاد کشور است افزود: نقش این پدیده شوم در کاهش تولید و عدم موفقیت کارخانه ها در بخش تولید تاثیر منفی دارد و راه حل مبارزه با قاچاق تنگ کردن روزنه های ورود آن است و اجازه داده نشود که قاچاق ادامه داشته باشد.

او با اشاره به اینکه اتخاذ تصمیماتی درباره مبارزه با قاچاق در طول یکی دو سال گذشته تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: بر اساس آمار میزان قاچاق کاهش یافته است، لذا باید از آقای شریعتمداری پرسیده شود که این آمار از کجا به دست آمده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مربوط به قاچاق کالا در کمیته پیگیری مسائل اقتصادی کمیسیون امنیت ملی پیگیری می شود، یادآور شد: در بیانات ابتدای سال ٩6 مقام معظم رهبری موضوعات مختلفی در زمینه اقتصادی مطرح شد که کمیسیون امنیت ملی به موضوعاتی همانند گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای مختلف، امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق ورود کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون امنیت چند جلسه با حضور مسئولان ذیربط در بخش مبارزه با قاچاق کالا و امنیت اقتصادی برگزار کرده است که این این جلسات در آینده نیز ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 841902

وب گردی

وب گردی