محورها و جوایز  جایزه هنر و ادبیات محتشم  اعلام شد

محورها، جوایز و جزئیات پنجمین جایزه هنر و ادبیات محتشم توسط  محمدحسین اسماعیلی دبیر این جایزه اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر این جایزه توضیحاتی درباره محورها، تقویم زمانی، چگونگی ارسال آثار ارائه داد.

اسماعیلی گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این جایزه بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی با تاکید بر ظرفیت فعالیت‌های ادبی هنری است. سعی داریم با برگزاری جایزه محتشم نسبت به تکریم و معرفی عناصر فرهنگ‌ساز عاشورا اقدام کنیم. فراخوان این جایزه مثل هرسال همزمان با آغاز محرم منتشر شده است.

وی افزود: عاشورا در آینه فرهنگ و ادب، نقش عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی، شخصیت‌های عاشورایی و نماز ظهر عاشورا پنج محور اصلی جایزه محتشم را تشکیل می‌دهند. از هنرمندان و ادیبان کشورمان دعوت کردیم تا آثار مرتبط با این محورها را ارسال کنند.

دبیر جایزه محتشم توضیح داد: این جایزه در چار بخش شعر (کلاسیک و آزاد)، هنرهای تجسمی (نقاشی، تصویرسازی و پوستر، خط، نقاشیخط و آثار حجمی)، عکس و رسانه های دیجیتال برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران به نشانی Tehran.farhang.gov.ir می‌توانند در این جایزه ثبت نام کنند. هر فرد در هر بخش می‌تواند 5 اثر را ارسال کند. آخرین مهلت دریافت آثار 14 آبان ماه است. روز بعد هیئت انتخاب جایزه محتشم، آثار منتخب راه یافته به بخش نهایی را اعلام می‌کند. نمایشگاه منتخب آثار برای داوری اصلی هیئت داوران از 20 تا 25 آبان برپا می‌شود. مراسم اختتامیه و معرفی آثار برگزیده این جایزه نیز 24 آبان برگزار خواهد شد.

اسماعیلی گفت: در بخش های عکس و شعر به نفرات اول تا سوم به ترتیب 10 میلیون ریال و 8 میلیون ریال و 7 میلیون ریال و به 7 نفر مبلغ 5 میلیون ریال پرداخت می شود، در سایر بخش ها نیز به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب مبلغ 15 میلیون ریال، 12 میلیون ریال و 10میلیون ریال اهدا می‌شود.

اسماعیلی گفت: پنجمین جایزه هنر و ادبیات محتشم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود. معاونت قرآنی وزارت ارشاد، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و انجمن هنرهای تجسمی تهران نیز در برگزاری این اتفاق، همراهی و کمک کرده‌اند.

502

کد خبر: 841928

وب گردی

وب گردی