مذاکرات توتال و تکنیپ فرانسه برای اجرای طرح تولید اتیلن در ایران

معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات توتال و تکنیپ فرانسه برای اجرای طرح تولید اتیلن در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: به زودی قرارداد نهایی سرمایه گذاری در پتروشیمی با فرانسوی‌ها امضا می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، مرضیه شاهدائی مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی ایران، درباره آخرین وضعیت مذاکرات با توتال فرانسه برای سرمایهگذاری در صنایع پتروشیمی ایران، گفت: هم اکنون توتال فرانسه به عنوان شرکت طرف مذاکره شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکراتی را با شرکت تکنیپ فرانسه آغاز کرده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با تاکید بر اینکه محور گفتگوهای توتال و تکنیپ فرانسه اجرای طرح تولید اتیلن در ایران است، تصریح کرد: با نهایی شدن مذاکرات دو شرکت و انجام مطالعات اقتصادی و امکان سنجی (FS) شرایط برای امضای قرارداد مشارکت و سرمایهگذاری در صنعت پتروشیمی ایران فراهم می شود.

در همین حال اخیرا عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اخیرا از امضای قرارداد ارزیابی زیست محیطی پروژه، انجام مطالعات اقتصادی و امکان سنجی (FS) با شرکت توتال فرانسه در صنعت پتروشیمی ایران خبر داده است.

گفتنی است، بر اساس آخرین دور از گفتگوها، ایران و توتال بر روی ساخت مجتمع‌های جدید پتروشیمی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه حدود 2 میلیون و 200 هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری به توافق اولیه دست یافته‌اند.

بر این اساس ایران و توتال فرانسه بر روی ساخت 2 مجتمع تولید یک گرید ویژه و خاص پلی اتیلن و یک مجتمع اتان کراکر با هدف تبدیل اتان به اتیلن توافق کرده و پیش بینی می‌شود در صورت توافق توتال بین 1.5 تا 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور انجام دهد.

مطابق با گفتگوهای انجام شده، دو طرف بر روی ساخت 2 مجتمع تولید پلی اتیلن و محصولات پلیمری هر یک با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن توافق کرده، ضمن آنکه ظرفیت واحد اتان کراکر هم حدود یک تا 1.2 میلیون تن در سال برآورد می‌شود.

402

کد خبر: 841951

وب گردی

وب گردی