نگرانی  رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان از وضعیت بازار مسکن/ هنوز راهبرد مشخصی در حوزه مسکن وجود ندارد

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بازار مسکن نامه ای را به جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ متن این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای جهانگیری
معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران


باسلام و تحیات؛


احتراماً، ضمن قدردانی از زحمات دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصادی، توجه جنابعالی و دولت محترم را به این نکته کلیدی جلب می‌نماید که یکی از اساسی‌ترین محورهای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید بدون شک برنامه ریزی و هدایت امر ساختمان و مسکن می‌باشد که متاسفانه دولت محترم در این خصوص تاکنون راهبرد و برنامه مشخصی را ارایه نداده است.

اساساً راهبرد ساختمان و مسکن یک امر ملی است که بایستی توسط مجموعه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی و همکاری بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و بانک‌های تخصصی از جمله بانک مسکن، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی در حوزه خدمات شکل داده شود.


به جنابعالی اطمینان می‌دهم بدون تعیین چنین راهبردی با وجود همه حرکت‌های موثر دولت محترم در حوزه‌های اقتصادی، تغییرات چشمگیری در حوزه اشتغال اتفاق نخواهد افتاد. لذا این امر نه یک موضوع عادی و نه یک خرده سیاست، بلکه یکی از اساسی‌ترین راهبردهای دولت در سال 1396 تلقی می‌شود.


در این میان وزارت راه و شهرسازی به ویژه حوزه معاونت مسکن و ساختمان آن می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد و البته تردید نداشته باشید که به زودی تدوین چنین راهبردی به یک مطالبه عمومی در حوزه اقتصاد بدل خواهد شد.


آمارهای بین دو تا سه درصد رشد در حوزه مسکن و ساختمان نه تنها امیدوارکننده نیست که از جهاتی می‌تواند نگران کننده نیز باشد. علیهذا اینجانب به عنوان نماینده مردم در مجلس و البته به نمایندگی از قشر عظیمی از فعالان بخش فنی و مهندسی از جنابعالی تقاضا دارد که با تاکید مضاعف و جدی، مطالبه‌گری را از درون دولت آغاز نمائید تا با کمک هم دست‌اندرکاران بخش ساختمان و مسکن بتوانیم شاهد ایجاد اتفاق مبارکی در حوزه اشتغال و تولید باشیم.

فرج الله رجبی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان

401

کد خبر: 841990

وب گردی

وب گردی