تعاونی های مشاغل خانگی در اولویت وزارت تعاون

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌های فعال را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر تعاونی‌های زنان در گرایش فرش دستباف، نساجی، چرم و پوشاک و زراعت فعالند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وحیده نگین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 10 هزار و 435 تعاونی را تعاونی‌های زنان تشکیل می‌دهد.

او با تاکید بر لزوم ساماندهی تعاونی‌های تولیدی موفق در حوزه زنان، گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های فرا استانی با همکاری اتاق تعاون ایران در حال پیگیری است و این امر در ایجاد بازارهای جدید برای تولیدات تعاونی‌ها و توسعه بازار تعاونی نقش موثری دارد.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از برنامه‌ریزی برای توسعه و تقویت بیش از پیش‌تعاونی‌های زنان خبر داد و گفت: در این راستا برنامه راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر، دانش بنیان، تامین نیاز مشاغل خانگی و تعاونی‌های همیار زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار گرفته است.

نگین تشکیل جمعیت زنان تعاونگر را از اقدامات وزارت تعاون در دولت یازدهم برشمرد و هدف از ‌آن را ساماندهی و توانمندسازی تعاونی‌های زنان، افزایش سطح مهارت و جایگاه شغلی بانوان و توسعه ایده‌های نوین در کسب و کارهای مر بوط به زنان عنوان کرد.

او همچنین از پایش ۶۹۳ طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۴۲ هزار نفر در دولت یازدهم خبر داد و افزود: در راستای حمایت از تعاونی‌های زنان، وزارت تعاون ساماندهی متقاضیان در قالب تعاونی‌های مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایسنا

403

کد خبر: 841993

وب گردی

وب گردی