۲۵ هزار شغل لرستان با سه درصد کاهش بیکاری هم‌خوانی ندارد

استاندار لرستان گفت: ۲۵ هزار شغل ایجادی سال گذشته با سه درصد کاهش بیکاری در استان هم‌خوانی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، سید موسی خادمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: آنچه در اقتصاد رخ می‌دهد حاصل تلاش خیلی‌هاست.

وی ادامه داد: بخشی از اقتصاد به تلاش همه مدیران دستگاه‎های اجرایی بر می‌گردد اما همه آن را ما مدیریت نمی‌کنیم.

استاندار لرستان گفت: اینکه گفته می‌شود سال قبل ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد شده با سه درصد کاهش بیکاری هم‌خوانی ندارد.

خادمی تصریح کرد: می‌خواهیم ببینیم این ادعای ایجاد شغل در استان چقدر صحت دارد و این رقم را تا چه حد مرکز آمار ایران تایید می‌کند؟

نماینده عالی دولت در استان گفت: وقتی ادعا می‌کنیم سه درصد کاهش بیکاری داشتیم این رقم با ایجاد ۲۵ هزار شغل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال مچ‌گیری نیستم بلکه می‌خواهم بدانم تسهیلات شش میلیاردی صندوق کارآفرینی امید چقدر اشتغال ایجاد کرده است؟ افزود: به دنبال این هستیم که اشتغال برنامه‌ریزی شده در استان چقدر محقق شده و امسال برنامه‌ریزی صحیح و درستی را در این راستا داشته باشیم.

استاندار لرستان گفت: در همه دستگاه‌های اجرایی استان باید دستورالعمل‌های مربوط به ایثارگران رعایت شود.

وی بیان کرد: اداره کل کار باید آمارش را درست کند و برای این ۲۵ هزار شغل پاسخگو باشد و مدیرکل از این موضوع دفاع کند.

استاندار لرستان تاکید کرد: در بحث ایجاد اشتغال باید منطقش رعایت شود، در جلسه بعدی میزان اشتغال بازنگری شود تا هر مدیری بداند در دستگاهش چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

این مسئول افزود: باید پایش روی میزان اشتغال استان صورت گیرد و در جاهایی که تولید منجر به اشتغال می‌شود این را جزو اشتغال برنامه‌ریزی شده در نظر بگیریم، نباید اشتغال‌های غیر مستقیمی را که از انجام یک سری کارهای عمرانی ایجاد می‌شود جزو سند اشتغال بیاوریم تا به یک رقم دقیق برسیم.

وی با بیان اینکه جریان‎های اقتصادی در استان متنوع است، خاطرنشان کرد: باید وضع موجود را در بحث اشتغال حفظ کنیم و به واحدهای تولیدی موجود، سرمایه در گردش دهیم تا تعطیل نشوند و اشتغال در این واحدها را جزو اشتغال جدید محسوب کنیم.

خادمی تاکید کرد: سند اشتغال در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد تا براساس ظرفیت و توان خود سند را بازنگری و عقلایی کنند، تفکیک منابع نیز در این سند دیده شود.

استاندار لرستان افزود: عدد و رقم خوبی برای کارورزان به استان اختصاص یافته و از دست دادن این رقم کار غیر عاقلانه ای است و هیچ مشکلی برای کارفرمایان ایجاد نمی‌کند، امیدواریم بتوانیم این تعداد افراد را نیز جذب کنیم.

901

کد خبر: 842036

وب گردی

وب گردی