توکلی: اعلام جرم علیه موسسه کاسپین به زودی انجام می شود/ بانک مرکزی و  وزارت کار مجرم هستند

رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: شکایت انجام شده علیه مدیر عامل موسسه ثامن الحجج نیست بلکه متوجه بانک مرکزی بود که وظایف خود را به درستی انجام نداده و باعث ضرر و زیان بسیاری از سرمایه گذاران در این موسسه شده است.

احمد توکلی نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره جلسه ای که امروز با بازپرس دادسرا درخصوص پرونده ثامن‌الحجج برگزار شد، گفت: در اوایل شهریور ماه دیده بان عدالت و شفافیت علیه مدیرعامل موسسه ثامن الحجج، رییس کل بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام جرم کرد که امروز این پرونده در دادسرا رسیدگی شد.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه دادستان اعلام جرم را پذیرفت و به بازپرس سوم که آقای قاضی حسینی هستند ارجاع داده شده و از من به عنوان مطلع دعوت شد، از این اتفاق می توان به عنوان یک خبر مهم و مبارک یاد کرد چون برای اولین بار اعلام جرم توسط یک سازمان مردم نهاد در دادگستری پذیرفته شده است.

رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت اظهار داشت: تاکنون اولین بازپرس، این شکایت را پذیرفته و از آن به عنوان سازمان نظام مردمی تلقی می شود که مشارکت بیشتر تشکل های مردمی و اداره کشور را شامل می شود.

او گفت: شکایت انجام شده علیه مدیر عامل موسسه ثامن الحجج نیست بلکه برعلیه بانک مرکزی بود که وظایف خود را به درستی انجام نداده و باعث ضرر و زیان بسیاری از سرمایه گذاران در این موسسه شده است.

توکلی اظهار داشت: بر این اساس بانک مرکزی تاکنون ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرونده ثامن‌الحجج هزینه کرده و این کمترین ضرری است که او متحمل شده است.

او با اشاره به موسسه کاسپین گفت: به زودی درخصوص این موسسه هم اعلام جرم می کنیم تا مردم بتوانند به حقوق خود برسند.

رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت در پایان از اعلام جرم یک بخش دارویی خبر داد که این پرونده به دادگستری ارجاع داده شده تا اقداماتی در خصوص آن انجام شود.

401

کد خبر: 842044

وب گردی

وب گردی