انتقال ۶۲۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت برق حرارتی به دولت/ نصب ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا اردیبهشت ۹۷

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از انتقال ۶۲۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ این شرکت به حساب بدهی دولت خبر داد و گفت: عدم توان در پرداخت جرایم بانکی دولت را بر آن داشت تا این جرایم به حساب بدهی دولت منتقل شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن طرز‌طلب در پاسخ به این سوال که چه میزان از بدهی شرکت برق حرارتی به دولت منتقل شده است، گفت: انتقال بدهی بابت نیروگاه‌های واگذار شده است، چرا که این نیروگاه‌ها در اختیار وزارت نیرو بوده و دولت دهم تصمیم گرفت که این نیروگاه‌ها را بابت رد دیون دولت به مؤسسات و نهادهای خارج از وزارت نیرو واگذار کند.

او با اشاره به اینکه میزان این بدهی که به حساب دولت واگذار شده بالغ بر 6200 میلیارد تومان بوده است،‌ اظهار داشت: بحثی که در گذشته مطرح بود، این بود که چون شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده بود، به همین دلیل بانک‌ها این شرکت را بدهکار کره بودند. این در حالی است که نیروگاه‌ها به نهادها و مؤسسات غیر از وزارت نیرو واگذار شده بود.

طرزطلب اضافه کرد: بنابر این چون توانایی پرداخت این جرایم را نداشتیم، دولت مصوب کرد که این جرایم نیز به حساب بدهی دولت منتقل شود.

به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (6) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، انتقال بدهی این شرکت را به ‌حساب دولت لازم الاجرا دانسته است.

*وارد مدار شدن 3 هزار مگاوات نیروگاه جدید تا اردیبهشت

طرزطلب در مورد روند برنامه‌های بخش تولید برای روزهای اوج مصرف سال آینده نیز گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا اردیبهشت ماه سال آینده قرار است حدود 3000 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که این امر می‌تواند در پوشش پیک (اوج) سال آینده بسیار مؤثر واقع شود.

او افزود: بخش تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک سال جاری نیز موفق عمل کرد و ما توانستیم با همکاری سایر بخش‌ها از پیک بی سابقه 55 هزار و 400 مگاواتی با موفقیت عبور کنیم و رکورد عدم خاموشی را در 15 سال گذشته ثبت کنیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 842131

وب گردی

وب گردی