نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران 9 تا 12 آبان برگزار می‌شود

ایران اکسپو 2017 عنوان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشورمان است که دومین دوره برگزاری این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 9 تا 12 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2017)، در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید 9 تا 12 آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود.

نمایشگاه ایران اکسپو در راستای توسعه اقتصاد کشور اهدافی بلند مدت همچون حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تولید ثروت، افزایش تولید صادرات محور، ایجاد فرصت های شغلی، افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد ارتباط بین صادرکنندگان برتر داخلی و هیئت های خارجی را در نظر دارد. بنابراین به منظور دستیابی به این اهداف واحدهای صنعتی، شهرک های صنعتی، تعاونی های صادراتی، شرکت های خصوصی و صادرکنندگان برتر در این رویداد ملی مشارکت می کنند.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO) با مشارکت 467صادرکننده برتر کشور و بازدید 411 تاجر و بازرگان از 39 کشور جهان سال 1392 در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد که ماحصل این رویداد ملی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه های متعدد تجاری بود. همچنین تلاش های گسترده جهت برقراری ارتباط مستقیم بین تجار برتر داخلی و خارجی در اولین دوره نمایشگاه توانمندی های صادارتی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

در این دوره از برگزاری رویداد تلاش می شود با دعوت از تولیدکنندگان برتر داخلی زمینه تولیدات صادرات محور فراهم شود تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت و اقتصاد کشور با مدیریت واردات و صادرات پویا شود. بنابراین نمایشگاه توانمندی های صادراتی در دومین دوره با دعوت از 500 صادر کننده برتر داخلی و 800 تاجر خارجی قثد رشد صادرات غیر نفتی را در نظر دارد.

کد خبر: 842137

وب گردی

وب گردی