تامین ایمنی مسیرتردد زائران اربعین اولویت پلیس راه استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تامین ایمنی مسیر تردد زائران به سمت عراق و عتبات عالیات در شهر خسروی، اولویت نخست پلیس راه استان خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "محمد حیدری" به تمهیدات این یگان برای کنترل تردد هنگام رفت و بازگشت زائران اشاره و تاکید کرد: تامین ایمنی مسیر تردد زائران به سمت عراق و عتبات عالیات در شهر خسروی، اولویت نخست پلیس راه استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: پلیس راه و راهداری با شناسایی راه هایی که به صورت راه اصلی یا فرعی و جایگزین زیر بار ترافیک اربعین خواهند رفت، لذا در گام اول اقدام به شناسایی نواقص حدود 400 کیلومتر از این راه ها کرده اند.

حیدری ادامه داد: در گام بعدی کلیه نواقص توسط پلیس راه با تعیین مکان و تهیه تصاویر، جهت رفع به ارگان های مربوطه از جمله راهداری و راه و شهرسازی استان ارسال شد و خوشبختانه رفع نواقص توسط راهداری استان که حدود 95 درصد نواقص به آن اداره کل ارسال شده است، به سرعت درحال رفع می باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: مقامات ارشد اجرایی، قضایی و انتظامی استان در جریان اجرای این طرح هستند و بر روند پیشرفت آن نظارت دارند.

سرهنگ حیدری ضمن تشکر از ورود جدی و تلاش های شبانه روزی راهداری استان و شهرستان ها به عملیات رفع نواقص، از همه ارگان ها از جمله مخابرات استان که نسبت به رفع مشکلات تلفن همراه اقدام کرده است، قدردانی کرد و گفت: پلیس راه آماده هرگونه همکاری با سایر سازمان های مرتبط با اربعین است.

وی در پایان به تمهیدات این یگان برای کنترل تردد هنگام رفت و بازگشت زائران اشاره و تاکید کرد: تامین ایمنی مسیر تردد زائران به سمت عراق و عتبات عالیات در شهر خسروی، اولویت نخست پلیس راه استان کرمانشاه خواهد بود.

کشف و معدوم سازی 15 هکتار سبزی آلوده

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی 15 هکتار کشت سبزی آلوده و معدوم سازی آنها خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: ماموران پاسگاه درود فرمان روز گذشته از کشت سبزی آلوده در یکی از روستاهای تابعه با خبر شدند و رسیدگی به آن را دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در نهایت ماموران این پاسگاه با هماهنگی دستگاه قضائی و اداره بهداشت 15 هکتار از زمین هایی را که در آنها سبزی آلوده کشت می شد با استفاده از ادوات کشاورزی شخم و سبزی های کشت شده را معدوم کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این اراضی به وسیله آب های آلوده و فضولات انسانی آبیاری می شد که برابر گزارش کارشناسان اداره بهداشت شهرستان کرمانشاه کاملاً غیر بهداشتی و منبع بیماری است.

دستگیری شرور سابقه دار در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: شرور سابقه داری که با یکی از شهروندان درگیر و با سلاح سرد وی را مجروح کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: روز گذشته 2 نفر از اراذل و اوباش با یکی از شهروندان درگیر و با استفاده از سلاح سرد وی را مجروح کردند.

وی با بیان اینکه متهمان پیش از حضور ماموران از صحنه فرار کردند، افزود: ماموران کلانتری 16 سعدی پس از وقوع این حادثه رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت با استفاده از اقدامات اطلاعاتی محل اختفای یکی از متهمان را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم دستگیر شده از افراد شرور سابقه دار است، یادآور شد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل تحقیقاتی به پلیس اطلاعات و امنیت استان معرفی شد.

سرهنگ شیرزادی خاطرنشان کرد: دستگیری دیگر متهم این پرونده نیز کماکان در دستور ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

دستگیری چهار سارق در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در برخورد با هنجار شکنان و قانون گریزان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با سارقان موفق به دستگیری چهار سارق و کشف 19 فقره سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به کلانتری ها مبنی بر سرقت از اماکن و اموال آنان، شناسایی و دستگیری این سارقان در دستور کار پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ها قرار گرفت.

سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با جدیت و اجرای طرح ضربتی مقابله با سارقان طی 72 ساعت گذشته موفق به شناسایی و دستگیری چهار متهم در این رابطه شدند، لذا متهمان دستگیر شده پس از دلالت به مقر پلیس در بازجویی های فنی به 19 فقره سرقت، محتویات داخل خودرو، اماکن خصوصی، یک دستگاه تراکتور و دو دستگاه خودرو پراید اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: این متهمان پس از تشکیل پرونده و بازسازی صحنه های سرقت و شناسایی مالباختگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

شرایط دودی کردن شیشه خودروها از نظر پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: افرادی که شیشه های خودروی خود را بیش از اندازه دودی می کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

سرهنگ "فضل الله شیری" با اشاره به تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب سال ۹۴، قسمت هایی از وسایل نقلیه را که در معرض دید عموم قرار دارد مشمول حریم خصوصی اشخاص ندانسته و قانون اخذ جرایم رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین داخل خودرو مشخص نباشند را یک تخلف رانندگی به حساب آورده است.

وی در مورد میزان قانونی دودی کردن شیشه های خودروها، گفت: در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی کردن شیشه های خودروها مشخص نشده است، اما قانون صراحتاً اعلام کرده است که اگر خودرویی شیشه هایش دودی شده باشد، مامور پلیس باید بتواند داخل خودرو را از فاصله تقریبی سه متری مشاهده کند.

رئیس پلیس راهور استان در مورد اینکه گفته می شود میزان استاندارد شیشه دودی از نظر پلیس ۳۵ درصد است، تاکید کرد: به دلیل استفاده از وسایل مختلف دودی کردن نمی توان گفت که ۳۵ درصد از نظر پلیس استاندارد است اما معمولاً درصد کمتر از ۳۰ مورد تائید پلیس و شرط اصلی رویت داخل خودرو با وجود شیشه دودی است.

سرهنگ شیری در مورد میزان جریمه متخلفان، گفت: براساس کد تخلف ۲۱۱۴، افرادی که اقدام به دودی کردن شیشه خودرو خود به میزان غیر قانونی کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه در کلانشهرها و در سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و ملزم به اصلاح شیشه خودرو هستند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ماموران پلیس با متخلفان برابر قانون در سطح شهر برخورد می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: برخی واحدهای صنفی در رسته های خدمات خودرویی اقدام به نصب لوازم و تجهیزات از جمله برچسب غیر مجاز شیشه دودی بر روی خودرو می کنند که این امر نارضایتی و تضییع حقوق شهروندان را در پی داشته است.

این مقام انتظامی در پایان متذکر شد: متاسفانه استفاده از شیشه دودی روند افزایشی داشته و علاوه بر اینکه به دلیل کاهش میدان دید جوانب راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا، باعث افزایش وقوع تصادف می شود.

جان باختن دو نفر در محور کرمانشاه- همدان/ مصدومیت سه تن در مسیر بیستون

گروه استان ها- کرمانشاه- حوادث سه نفر جان باختند.

سرهنگ "محمد حیدری" از وقوع یک فقره حادثه رانندگی در استان خبر داد و گفت: این حادثه صبح امروز در محور کرمانشاه- همدان کیلومتر هفت به وقوع پیوست.

وی افزود: در این سانحه رانندگی خودروی پژو پارس به علت عدم توجه به جلو با خودروی سواری تیبا برخورد کرد و متاسفانه منجر به فوت دو نفر از سرنشینان سواری پارس شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز در تصادف رانندگی در کیلومتر 52 محور کرمانشاه- بیستون، خودروی سواری پراید به علت تخطی از سرعت مطمئنه واژگون شد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: این سانحه رانندگی منجر به جان باختن یک تن و مصدومیت سه سرنشین دیگر شد که بلافاصله توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

افزایش 75 درصدی کشف سرقت ها در شهرستان گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از افزایش 75 درصدی کشف سرقت ها و 47 درصدی دستگیری سارقان در شش ماه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" در این راستا بیان کرد: برخورد با پدیده سرقت و موادمخدر از دغدغه ها و اولویت اصلی و همیشگی کار پلیس است، بر همین اساس انتظامی شهرستان گیلانغرب به صورت شبانه روزی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و افزایش تعداد واحدهای گشتی و تعامل با دیگر دستگاه ها بخصوص مردم تلاش می کند تا امنیت مطلوب و پایدار در جامعه حاکم شود.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته در شش ماه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد افزایش75 درصدی کشف سرقت ها، افزایش 47 درصدی دستگیری سارقان و نیز کشف بیش از دو کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 54 خرده فروش و مصرف کننده موادمخدر بوده ایم.

این مقام انتظامی موفقیت پلیس را نتیجه تلاش مخلصانه و شبانه روزی عوامل انتظامی شهرستان و بکارگیری اقدامات پیشگیرانه از جمله طرح آموزش همگانی و هشدار پلیسی در مساجد و مدارس، راه اندازی گشت های آشکار رعد و افزایش گشت های فوریتی پلیس 110 و همچنین همکاری و تعامل بیشتر مردم با پلیس دانست.

انهدام باند پنج نفره سرقت منزل و قطعات خودرو در صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از انهدام یک باند پنج نفره سرقت منزل و قطعات خودرو خبر داد و گفت: متهمان این پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش وقوع چندین مورد سرقت منزل و قطعات خودرو در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با کار اطلاعاتی بی وقفه، باند پنج نفره سرقت شناسایی و با هماهنگی قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه در سطح شهرستان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه این عملیات پنج فقره سرقت منزل و قطعات خودرو کشف و اقلام مسروقه ضبط شده تحویل مال باختگان شد.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و اطلاع رسانی مردم و تاکید بر پیشگیری و مقابله همه جانبه نیروی انتظامی با انواع جرایم، خصوصاً سرقت، گفت: تمامی اعضای این باند پنج نفره با قرار تمهیدیِ متناسبِ قضایی روانه زندان شدند.

902/

کد خبر: 842175

وب گردی

وب گردی