نبود نقدینگی سد راه توسعه صنایع پایین دستی/ سهم 26درصدی تعاونی‌ها در توسعه صنایع پایین دستی

مدیرعامل اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: صنعت پلاستیک به دلیل عدم نقدینگی و به روز نبودن تکنولوژی با مشکلات زیادی مواجه است. در صورت رفع موانع موجود، بدون ایجاد واحدهای جدید و توسعه واحدهای تولیدی می‌توان اشتغالزایی در این صنعت را افزایش داد.

مسعود میرزایی برزی مدیرعامل اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص نقش صنایع پایین دستی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: صنایع پایین دستی و پلاستیک نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در کشور دارد تا جاییکه دولت دوازدهم بر توسعه این صنعت تاکید داشتند.

او افزود: صنعت پلاستیک در صنایع پایین دستی پتروشیمی به دلیل ایجاد ارزش افزوده بالا از مزیت نسبی بزرگی برخوردار است تا جاییکه نسبت به گذشته مورد توجه جدی مسئولان مجموعه قرار گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، اشتغالزایی درصنایع پایین دست پتروشیمی را بسیار بالا دانست و ادامه داد: اشتغالزایی در صنایع پایین دست 15 تا 20 برابر بیشتر از اشتغال‌زایی درصنایع بالادست پتروشیمی است.

میرزایی برزی تاکید کرد: صنعت پلاستیک به دلیل عدم نقدینگی و به روز نبودن تکنولوژی با مشکلات زیادی مواجه است اگر این موانع برطرف شود بدون ایجاد واحدهای جدید و توسعه واحدهای تولیدی می‌توان اشتغالزایی در این صنعت را ارتقا داد.

او ادامه داد: وزارت تعاون در قالب حمایت‌های مالی به کمک صنایع پایین دستی شتافته تاجاییکه مذاکرات گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده است.

میرزایی برزی با بیان اینکه سهم تعاونی در صنایع پایین دستی از یک درصد به 26 درصد رسیده است گفت: هم‌اکنون بالاترین سهم خرید بخش تعاون را در بورس کالا می‌توان مشاهده کرد و این بخش بالاترین تراز مالی را در بورس کالا به خود اختصاص داده است.

402

کد خبر: 842194

وب گردی

وب گردی