پیش بینی وضعیت آب و هوای استان کردستان تا پایان هفته

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کُردستان وضعیت آب و هوای استان را تاپایان هفته تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هرام چاره خواه، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کُردستان گفت: از اواخر روز سه شنبه تا صبح پنجشنبه، موجی از هوای ناپایدار از شمال غرب کشور گذر می کند که پیامد آن برای منطقه، تشکیل و افزایش ابر، وزش باد(گاهی شدید) و برای بخش محدودی از نیمه شمالی استان (بیجار، سقز، بانه، زرینه و دیواندره ) احتمال رگبارهای ضعیف و موقت باران وجود دارد.


وی با بیان اینکه به تدریج از امروز تا صبح جمعه دما کاهش یافته و هوای استان سردتر خواهد شد ادامه داد: به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه، دمای سطح خاک به صفر و زیر صفر خواهد رسید.


کارشناس پیش بینی اداره کل هوشناسی کردستان اضافه کرد: تحلیل نقشه ها نشان می دهد، طی امروز دوشنبه وزش قابل ملاحظه و گاهی شدید باد، پدیده غالب جوی در استان است.


چاره خواه به تشکیل و گسترش گرد و خاک بر روی عراق و سوریه در روز سه شنبه اشاره کرد و گفت: بخشی از این گرد و خاک به کردستان منتقل و موجب کاهش کیفیت هوا و دید خواهد شد.


به گفته وی، سلین با حداکثر دمای هوای 33 درجه و دهگلان، سقز و قاملو، هر کدام با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بود.


وی در گفتگو با ایرنا یادآور شد: دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین هشت تا 31 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.


میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.

901

کد خبر: 842198

وب گردی

وب گردی