دانشگاه اصفهان با دانشگاه 'سان یات سن' چین، همکاری آموزشی و پژوهشی می کند

دانشگاه اصفهان در زمینه های ایران شناسی، چین شناسی و خاورمیانه با دانشگاه 'سان یات سن' کشور چین، همکاری آموزشی و پژوهشی می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: در دیدار بین هیاتی از دانشگاه سان یات سن چین و مدیران دانشگاه اصفهان در باره همکاری های آموزشی و پژوهشی 2 دانشگاه مذاکره شد.
در نشست این هیات با مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان، طرح پیشنهادی اجرای پروژه مشترک پژوهشی مرتبط با مطالعات ایران شناسی، چین شناسی و خاورمیانه با مشارکت 2 طرف تهیه شد.
همچنین بمنظور حمایت و تقویت گروه زبان چینی دانشگاه اصفهان، مقرر شد علاوه بر اعزام مُدرس چینی، سالانه 2 تا 3 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان به مدت یک سال به دانشگاه سان یات سن اعزام شوند.
نخستین مُدرس زبان چینی دانشگاه سان یات سن، کار خود را در ترم تحصیلی جاری در دانشگاه اصفهان، از هفته جاری شروع خواهد کرد.
دانشگاه اصفهان نیز با توجه به برگزاری تعداد زیاد کارگاه تابستانه در دانشگاه سان یات سن چین، می تواند پژوهشگران مرتبط با موضوع های مورد نظر را ضمن هماهنگی با گروه های مختلف، در قالب دوره های کوتاه مدت به چین اعزام کند.
همچنین در این نشست مقرر شد دانشگاه اصفهان پذیرای محققان چینی در قالب فرصت مطالعاتی در زمینه مطالعات معارف اسلامی، تاریخ، فلسفه و شیعه شناسی باشد.
هیات چینی بازدیدکننده از دانشگاه اصفهان متشکل از مشاور علمی مدرسه مطالعات بین‌المللی، رئیس انستیتوی مطالعات دینی، مدیر مرکز آموزش زبان چینی، مدیر گروه عربی، مدیر گروه زبان انگلیسی و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه سان یات سن بودند.
دانشگاه سان یات سن، قدیمی­ترین و بزرگترین دانشگاه جنوب چین و یکی از دانشگاه­های برتر آسیاست که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد.
این دانشگاه یک دانشگاه جامع در تمام رشته­ها و مقاطع تحصیلی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم فنی، علوم پزشکی، دارو شناسی و علوم مدیریت است.
دانشگاه سان یات سن جزو۱۰ دانشگاه برتر چین است که با ۲۱۸ مرکز علمی از آسیا، آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا همکاری دارد.
این دانشگاه حدود 82 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود 2 هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۳ کشور در حال تحصیل هستند.
هیاتی از دانشگاه اصفهان، زمستان سال 94 با سفر به چین از این دانشگاه بازدید و در باره همکاری های آموزشی و پژوهشی توافق کردند.
از جمله مفاد این توافق اعزام استاد زبان چینی به دانشگاه اصفهان، اعزام استاد زبان فارسی به دانشگاه سان یات سن و ایجاد یک مرکز مطالعه مشترک در باره ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاده ابریشم بود.
دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.

کد خبر: 842291

وب گردی

وب گردی