آخرین دستاوردهای علوم اعصاب مورد بررسی قرار می گیرد

ششمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از ۲۹ آذر تا اول دی ماه ۹۶ به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدتقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، گفت: این کنگره علمی توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو روانپزشکی تهران، ‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، ‌انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را ساخت یک پل ارتباطی میان دانشمندان علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف کشف طرز کار مغز، درمان بیماری های نورولوژی، و چگونگی استفاده از فن آوری های نوین در این حوزه دانست و گفت: این کنگره با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از اندیشمندان، پژوهشگران و درمانگران حوزه علوم اعصاب و با شرکت ۱۰ سخنران برجسته بین المللی برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تاکید کرد: مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، نورورادیولوژی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.

رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می شود. همچنین امسال برای دومین بار بخشهای جشنواره عکس و فیلم، و تقدیر از برترین مقاله و برترین پایان نامه در حوزه علوم اعصاب به کنگره افزوده شده است.

همچنین انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در نظر دارد در این کنگره از تعدادی از پژوهشگران جوان حوزه های علوم اعصاب (زیر ۳۵ سال) با اهدای جوایز «اهوازی» تقدیر نماید. این جایزه که به یاد پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه اهوازی نامگذاری شده است به تعدادی از سخنرانان و ارائه دهندگان پوستر اختصاص خواهد یافت.

701

کد خبر: 842344

وب گردی

وب گردی