ایجاد 320هزار شغل با اتصال بخش خدمات به ICT

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اتصال به بخش خدمات ICT در طول 2 سال گذشته حدود 320 هزار شغل آماده سازی شده است، بنابراین با ظرفیت‌های به وجود آمده زمینه توسعه اشتغال در کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آیین امضای تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.
در طی برگزاری این همکاری وزیر کار گفت: اشتغال بزرگترین برنامه دولت است که باید افراد در جامعه آماده شوند تا بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند که در این راه از تمام ظرفیت ها و تعامل با تک تک وزارتخانه‌ها استفاده می شود که نتیجه ی آن در سال های آتی با فرصت های شغلی فراوان نمایان می شود.
ربیعی تصریح کرد: اتصال بخش خدمات به ICT در طول 2 سال 320 هزار شغل را آماده سازی کرده است و با ظرفیت های به وجود آمده گامی در توسعه ی اشتغال برداشته می شود. اتصال گردشگری و ICT در مرحله ی بعد است که اشتغال زایی مناسبی خواهد داشت.
او افزود: از برنامه رشدی که تدوین شده است در کنار اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، جدیدا اشتغال خانگی بخش عظیمی از نیازهای شغل را برطرف می کند که همین اشتغال خانگی در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد اگر با فضای مجازی متصل شود، شکل جدیدی از اشتغال را به خود می گیرد اما مساله ی امروز، رسمی کردن و پایدار کردن مشاغل خانگی است که به سمت تامین اجتماعی بروند و گام بزرگی در امنیت شغلی این مشاغل است.

وزیر کار ادامه داد: به همکاری با جهاد دانشگاهی خیلی خوش بین هستم چون جهاد دانش لازم را برای ایجاد اشتغال دارد و سبک کار جهادی نهادی است که خلأ آن در اشتغال دیده می شود و به آن نیاز داریم همین نیاز به نیروهای متخصص جهادی افق تجربه ی همکاری را موفق نشان می دهد.
ربیعی خاطر نشان کرد: وزارت کار قصد دارد به فناوری ها و ایده های فناورانه اشتغال و بازار کار دست یابد که اگر فناوری ها به بازار کار متصل نشود در همان حوزه ی دانش گیر می کنند در همین راستا نهادی نیاز است که اتصالات بین المللی را فراهم کند.
او گفت: در صندوق کارآفرینی امید هم کار جهادی صورت می گیرد که در کنار جهاد دانشگاهی تحرک و تکاپوی زیادی را در اشتغال ایجاد می کنند که البته نباید به وام وابسته بود بلکه تسهیلات باید تسهیل گر زمینه های اشتغال باشد.
ربیعی افزود: در طی 6 سال بیش از 5 میلیون تقاضا برای مشاغل خانگی وجود داشته است که 1 میلیون و سیصد و شصت هزار نفر آن ها مجوز گرفته اند و به فعالیت خود با گرفتن تسهیلات ادامه میدهند البته از این تعداد نیز 60 درصد در طی 4 سال گذشته اشتغال پایدار داشته اند و فعالیت اقتصادی آن ها ادامه دار است.


402

کد خبر: 842354

وب گردی

وب گردی