توزیع 128 میلیون جلد کتاب درسی دانش‌آموزان در مدارس

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، گفت: ۱۳۸ میلیون جلد کتاب درسی تولید کردیم که ۱۲۸ میلیون آن توزیع شده است.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال با همه کاستی‌ها و مشکلات، کتاب‌های پایه یازدهم در شاخه های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش را تولید، منتشر و توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه 128 میلیون جلد کتاب درسی را توزیع کردیم، گفت: 138 میلیون جلد کتاب را تولید کردیم که 128 میلیون آن بین دانش‌آموزان و مدارس توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: حدود 10 میلیون کتاب را اضافه چاپ کردیم تا اگر مشکلی در مسیر توزیع پیش آمد، کتاب برای دانش آموزان باشد؛ البته این کتاب‌های اضافه اکثرا تثبیت شده است و برای سال آینده هم استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی اجزا مانند سی دی و کتاب‌های گویا تا آخر مهر ماه تولید و توزیع می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال همانند سال گذشته علاوه بر کتاب درسی، کتاب‌های جدید التألیف را برای معلمان آن درس‌ها توزیع کردیم و مرکز آموزش نیروی انسانی به معلمان آموزش می‌دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند متن کتاب‌های درسی و روش‌ها را در سایت دفتر تألیف ببینند و تنها سایت معتبر کتاب درسی، سامانه اداره تدوین، چاپ و توزیع کتب درسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: مراسم تجلیل از مولفان کتاب‌های درسی 30 مهر ماه در دارالفنون برگزار می‌شود و نمایشگاهی از سیر تدوین کتب درسی هم برپا خواهد شد.

706

کد خبر: 842365

وب گردی

وب گردی