آب و برق ۴ میلیون زائر اربعین تامین شد

سرپرست وزارت نیرو بر آمادگی صنعت آب و برق برای عبور زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو ، به وظیفه الهی ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو در خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: حضور شرکت‌های وابسته به صنعت آب و برق در خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی ستودنی است اما باید تمامی شرکت‌های صنعت آب و برق در سراسر کشور در این کار مشارکت کنند.
محمودی نقش خیرین و شرکت‌های معین را در میزبانی از زائران حسینی بسیار مؤثر دانست و در ادامه گفت: شرکت‌های مادر تخصصی برای شهرهای عبوری زائران حسینی زیر ساخت‌های آب و برق را تقویت کنند.
او با اشاره به اینکه امسال بجز مرزهای چزابه، شلمچه و مهران، زائران از مرز خسروی نیز تردد می کنند، تصریح کرد: تمامی مرزهای کشور از نظر ایمنی و پدافند غیرعامل به شدت بایستی تحت نظارت باشد و امکانات آب و برق را در اختیار زائران اربعین قرار دهد.
در ادامه "محسن بختیار" معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه فاز اول طرح آبرسانی به مهران در دست پیگیری است و در زمان مشخص به بهره برداری می‌رسد، افزود: سوله و مامورسرای مرز مهران در حال بازسازی است و تا زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی به بهره برداری می‌رسد.
علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیز از برگزاری مراسم اربعین حسینی به عنوان یک مانور ملی و بین المللی با برکات زیاد یاد کرد و گفت: این مانور سایه جنگ را از سر کشور ما دور می‌کند.
او با اشاره به اینکه امسال زائران حسینی از کشورهای مختلف به ایران خواهند آمد تا با عبور از مرزهای ایران از مراسم باشکوه کربلا بهره مند شوند، افزود: با دو برابر شدن تعداد زائران امسال، وظیفه ما سنگین تر شده و بایستی تلاش کنیم تا احتیاجات زائران اباعبدالله الحسین (ع) را فراهم کنیم.
پیش از سخنان سرپرست وزارت نیرو و معاونان وی، "سیدیعقوب محمد مرادی" مشاور وزیر به ارائه آمار عملکرد ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو در سال گذشته در آئین برگزاری بزرگداشت ایام اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: تکمیل طرح خط انتقال آب به طول 12 کیلومتر، وصل انشعاب آب شرب از خط انتقال آب پایانه مرزی به موکب‌های مستقر در مسیر زائران، نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب کیسه ای، نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب جرعه ای، تأمین و احداث ده‌ها ترانس برق، تأمین برق موکب‌های موجود، احداث شبکه فشار ضعیف و متوسط به طول ده‌ها کیلومتر، شستشوی خطوط فشار متوسط به طول 36 کیلومتر، راه اندازی بویلرهای آبگرم برای صدها دوش اضطراری، تأمین آب موکب‌ها، تشکیل اکیپ‌های کنترل بهداشتی آب شرب، تأمین صدها دستگاه چراغ لاکپشتی بخشی از خدمات ارائه شده وزارت نیرو در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بوده است.
او با بیان اینکه در اربعین امسال نیز خدمات ذکر شده در مرزهای مهران و چزابه و شلمچه همچون سال‌های قبل ادامه خواهد داشت افزود: امسال مرز خسروی نیز به تعداد مرزهای قابل تردد زائران برای ایام اربعین حسینی اضافه شده و قرار است تعدادی زائر خارجی از کشورهای همسایه نیز برای شرکت در مراسم از مرزهای ایران عبور کنند.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران تعداد زائران سال گذشته که از مرز ایران عبور کردند را 2 میلیون و 700 هزار نفر ذکر کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال این تعداد به 4 میلیون نفر افزایش یابد.

402

کد خبر: 842375

وب گردی

وب گردی