آیت‌الله مهمان‌نواز:قیام سیدالشهدا عامل اعتبار و حقانیت شیعه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگرچه در نگاه ظاهربینان در آن روز، قیام امام حسین (ع) که در راستای احیای دین بود با شکست مواجه شد؛ اما امروز با گذشت سالیان دراز سبب به ثمر نشستن این قیام و عزت و اعتبار و حقانیت شیعه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: ماه محرم یادآور مصیبت‌ها و مشکلاتی است که لشکر کفر به خاندان عترت وارد کرد و حتی به کودک شش‌ماهه هم رحم نکردند.

وی افزود: اگرچه در نگاه ظاهربینان در آن روز، قیام امام حسین (ع) که در راستای احیای دین بود با شکست مواجه شد؛ اما امروز با گذشت سالیان دراز سبب به ثمر نشستن این قیام و عزت و اعتبار و حقانیت شیعه شده است.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه فرصت تبلیغی محرم و حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در مساجد و هیئات مذهبی را فرصت مغتنمی دانست و اضافه کرد: باید قدر این فرصت دانسته شود و برای استفاده بهینه از این فرصت برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی بر اهمیت تلاش روحانیان در راستای تأثیرگذاری بیشتر منبر و سخنرانی با استفاده از روش‌های نوین تبلیغی و خلاقیت و مطالعه هر چه بیشتر تأکید کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز در این دیدار در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط عدم استجابت دعا اشاره کرد و گفت: بعضی از مسائل و مشکلات ازجمله عدم تحرک بنده و توقع بی‌جا، ناامیدی، خودخواهی، نیت آلوده، عدم امر به معروف و نهی از منکر و غیره سبب عدم قبولی دعا می‌شوند.

وی با تشریح هر یک از این عوامل، اظهار کرد: باید نیت خالصانه و برای خدا باشد، همچنان که امام حسین (ع) در روز عاشورا اگرچه به استقبال گذشتن از جان رفت؛ اما این استقبال در راه خدا و برای رضای او بود؛ درنتیجه ثمره‌اش جاودانه مانده است.

901

کد خبر: 842564

وب گردی

وب گردی