صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان باید افزایش یابد

استاندار هرمزگان بر لزوم افزایش صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی استان تاکید کرد و گفت: باید صادرات غیرنفتی در این بخش را با ارائه راهکارهای جدید برای برطرف‌سازی مشکلات در سال آینده به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بر رفع موانع صادرات غیرنفتی در استان تاکید کرد و بیان داشت: باید مشکلات و مسائل صادرات غیرنفتی شناسایی و اقدامات لازم در برطرف سازی آنها در سریعترین زمان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از ادامه همکاری با مدیرانی که در انجام وظیفه و جذب سرمایه‌گذار کوتاهی کنند معذوریم، زیرا استان هرمزگان به مدیران کارآمد و پیگیر نیازمند است.

همتی با اشاره به اهمیت صادرات بخش کشاورزی، تصریح کرد: باید مشکلات پیش روی کشاورزان و آبزی‌پروران استان مرتفع شود تا بتوان محصول خوب و با کیفیت به بازارهای بین‌المللی صادر کرد.

استاندار هرمزگان بر لزوم افزایش صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی استان تاکید کرد و افزود: باید صادرات غیرنفتی در این بخش را با ارائه راهکارهای جدید برای برطرف‌سازی مشکلات در سال آینده به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

وی با اشاره به واحد‌های صنعتی آبزیان در استان هرمزگان، بیان داشت: باید واحد‌های فعال و نیم فعال صنعت آبزیان در استان با توجه به ساحلی بودن و اینکه صید و صیادی از مشاغل کهن هرمزگان است را حمایت و تقویت کرد تا استان هرمزگان به قطب صنعت آبزیان تبدیل شود.

همتی رفع موانع صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان به ویژه حوزه شیلات را خواستار شد و گفت: باید مجوزهای مربوطه ظرف مدت ۱۰ روز صادر شود و در غیر این صورت مدیر مربوطه باید پاسخگوی عدم صدور مجوز باشد.

استاندار هرمزگان حمایت و تقویت تعاونی‌های مرزنشینان را یکی دیگر از برنامه‌های این کارگروه دانست و عنوان کرد: باید با تقویت تعاونی‌های مرزنشینان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در استان، شاهد افزایش صادرات غیر نفتی در استان نیز باشیم.

همتی افزایش صادرات بخش کشاورزی به ویژه شیلات را یکی از ضرورت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: هرمزگان با داشتن چنین ظرفیت‌های دریایی و پرورش آبزیان باید بتواند محصولاتی در خور بازارهای جهانی ارائه و صادرات در این زمینه را افزایش دهد.

وی به وجود صید غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم صید غیرمجاز توسط صیادان، باید تمهیداتی برای صدور مجوز صیادی بومیان اتخاذ کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به صنعت گردشگری در استان هرمزگان، بیان داشت: باید گردشگران خارجی بیشتری را برای سفر به هرمزگان جذب کنیم، زیرا اگر هر گردشگر تنها هزار و ۲۰۰ دلار در هرمزگان مصرف کند معادل پول ۳۰ بشکه نفت خواهد بود.

902/

کد خبر: 842579

وب گردی

وب گردی