65.5 هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وقوع 35 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان خبر داد و گفت: 65.5 هکتار از مراتع استان تحت تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفته و عملیات اطفای حریق در آنها صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ظهر امروز سه‌شنبه 11 مهرماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، از کاهش 700 درصدی وقوع آتش‌سوزی در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 166 فقره آتش‌سوزی در 425 هکتار مراتع رخ داده بود در حالیکه این میزان در سالجاری به 35 فقره با 65.5 هکتار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: امسال دو فقره آتش‌سوزی در مساحت 1.3 هکتار از شهرستان همدان، 9 فقره در ملایر با 22 هکتار مساحت، 7 فقره در اسدآباد با 22.2 هکتار، 9 فقره در بهار با مساحت 8.7 و شمار دیگری از آتش‌سوزی‌ها رخ داده و اطفای حریق شده است.

خزایی کاهش میزان سطح آتش‌سوزی‌ها را مرهون هماهنگی دستگاه‎‌های مختلف دانست و گفت: در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد جایگاه ویژه‌ای داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان اظهار کرد: استان همدان در نیمه نخست سالجاری جزء استان‌های خوب کشور در زمینه مهار حریق بوده است.

901

کد خبر: 842609

وب گردی

وب گردی