بیشترین و کمترین میزان ارتقای بهداشت و سلامت دام  مربوط به کدام استان هاست؟

برخی از افراد دامپزشکان را تنها درمانگر حیوانات اهلی می دانند در صورتی که این افراد نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اگر شما از آن دسته خانواده هایی باشید که در خانه خود حیوان خانگی دارند پس حتما برای یک بار هم که شده به دامپزشک مراجعه کرده اید.برخی از افراد دامپزشکان را تنها درمانگر حیوانات اهلی می دانند در صورتی که این افراد نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کنند.

در ایران بر اساس روز 14 هر ماه گئوس‌روس یا گوش‌روز مربوط به فرشته گائوس فرشته نگاه‌دارنده حیوانات و سلامت حیوانات و کودکان بود همچنین در روایات برمبارک بودن این روز تاکید بسیاری شده است که به همین منظور این روز به عنوان روز ملی دامپزشکی انتخاب شده است.

ارتقای بهداشت و سلامت دام

بر اساس بررسی های داده های دفتر برنامه ، بودجه سازمان دامپزشکی کشور، ارتقای بهداشت و سلامت دام در استان ها در سال 96 به شرح زیر است:

گفتنی است میزان ارتقا بهداشت و سلامت دام (استاندارد ملی) در سال 96، 74.460 بوده است(نحوه محاسبه بر اساس 42.444 از 100 و یا 424.44 از 1000 در نظر گرفته شده است).

با توجه به نمودار می توان دریافت میزان ارتقا و بهداشت دام طی سال 96 در استان خراسان رضوی بیشترین میزان و در استان هرمزگان کمترین میزان را داشته است.

ارتقای بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی، خوراک دام، دارو و فراورده های بیولوژیک

بر اساس بررسی های داده های دفتر برنامه ، بودجه سازمان دامپزشکی کشور، ارتقای بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی، خوراک دام، دارو و فراورده های بیولوژیک در سال 96 به شرح زیر است:

گفتنی است میزان ارتقاء بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی، خوراک دام، دارو و فراورده های بیولوژیک در کشور طی سال 96 ، 35.404 بوده است. (نحوه محاسبه بر اساس 41.251 از 100 و یا 412.51 از 1000 است.)

با توجه به نمودار می توان دریافت طی سال 96 میزان ارتقاء بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی، خوراک دام، دارو و فراورده های بیولوژیک در جیرفت و کهنوج کمترین میزان و در تهران بیش ترین میزان را داشته است.

ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، توزیعی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی

بر اساس بررسی های داده های دفتر برنامه ، بودجه سازمان دامپزشکی کشور، ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، توزیعی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی به شرح زیر است:

گفتنی است میزان ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، توزیعی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی در کشور طی سال 96، 74.165 بوده است.(نحوه محاسبه بر اساس 8.385 از 100 و یا 83.85 از 1000 است.)

بر اساس نمودار می توان دریافت طی سال 96 ، بیشترین میزان ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، توزیعی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی مربوط به استان خراسان رضوی و کمترین مربوط به جیرفت و کهنوج بوده است.

دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی

بر اساس بررسی های داده های دفتر برنامه ، بودجه سازمان دامپزشکی کشور،دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی به شرح زیر است:

گفتنی است میزان دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی در کشور طی سال 96، 34.808 بوده است.(نحوه محاسبه بر اساس 7.918 از 100 و یا 79.18 از 1000 است.)

بر اساس نمودار می توان گفت طی سال 96، بیش ترین میزان دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی مربوط به استان مازندران و کمترین آن مربوط به جیرفت و کهنوج بوده است.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 842622

وب گردی

وب گردی