دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی برای تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی برای تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و به‌کارگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود قنبری ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها اظهار داشت: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها یکی از رویکردهای اساسی دولت در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و باید برای این مسئله از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کرد.

وی افزود: برای برقراری ارتباط باید دانشجویان و دانش‌آموختگان در کنار فراگیری علم مهارت نیز کسب کنند چراکه بازار کار امروز نیازمند افراد دارای تخصص است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: بهره‌گیری از علم و ایجاد ثروت و رونق تولید در سایه علم می‌تواند تحول عظیمی را در بخش اقتصاد و پیشرفت و آبادانی کشور ایجاد کند.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: باید دفتر مرکزی ارتباط صنعت و دانشگاه در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در استان سمنان راه‌اندازی شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی برای تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و به‌کارگیری شود.

زندیه وکیلی با تأکید بر اینکه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز مؤثر است یادآور شد: بحران اقتصادی در کشور نیازمند اتکا به ظرفیت‌های علمی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در بخش اقتصادی است اذعان کرد: دولت باید با ایجاد زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدامی اساسی انجام دهد تا بتواند افراد دارای تخصص را به‌کارگیری کند.

901

کد خبر: 842634

وب گردی

وب گردی