هشدار مسکو به قمار خونین آمریکا در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن را به دلیل اتخاذ رویکردی دوگانه در جنگ علیه تروریسم در سوریه و تشویق خونین تروریست ها برای حمله به نیروهای دولتی سوری و روسی به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، "سرگئی لاورف" در گفتگو با پایگاه خبری الشرق الاوسط در روز سه شنبه نسبت به فعالیت های گروه های نظامی مورد حمایت آمریکا و ادعای آنها مبنی بر مبارزه با داعش ابراز تردید کرد.

لاورف در این گفتگو به ارایه نمونه شواهدی از تلاش گروه های مورد حمایت آمریکا برای حمله به مناطقی که دمشق به تازگی آن ها را از چنگ داعش آزاد کرده است پرداخت.

وزیر امور خارجه روسیه تشویق برخی گروه ها را از سوی کاخ سفید به حمله به مناطق استراتژیک نیروهای سوری نمونه دیگری از این رویکرد نادرست واشنگتن عنوان کرد.

این رهبر دستگاه سیاست خارجی روسیه با متهم ساختن آمریکا به عدم پایبندی به این که نباید هیچ تفاوتی بین تروریست ها قائل شد هشدار داد تقسیم تروریست ها به دو دسته "بد" و "خیلی بد" عملیات های ضد تروریستی را درگیر اصطکاک می کند.

این اظهارات در شرایطی بیان می شود که هم اینک استان دیرالزور کانون تنش ها میان نیروهای مورد حمایت آمریکا و ارتش سوریه است.

لازم به ذکر است که ماه پیش نیز وزیر دفاع روسیه از حمله راکتی به ارتش سوریه خبر داد و اعلام کرده بود که این راکت ها از مناطق تحت کنترل ارتش دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست پرتاب شده اند.

کد خبر: 842817

وب گردی

وب گردی