اسفندیاری: سانداکار رومانی ناجوانمردانه به زانوی مصدوم قلی پور ضربه می‌زد/ مدال نقره کاپیتان باعث قهرمانی ایران شد

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر ووشو گفت: متاسفانه به خاطر ضربه‌های ناجوانمردانه‌ای که سانداکار رومانی به پای حمید وارد کرد مصدومیت او شدید شد و به همین دلیل او در فینال نتوانست مثل همیشه جنگنده مبارزه کند.

علی اسفندیاری در گفت‌ وگو با ایسکانیوز، در مورد کسب ششمین مدال جهانی حمید قلی‌پور در مسابقات جهانی ووشو، گفت: ابتدا این قهرمانی را به کادر فنی و فدراسیون ووشو تبریک می‌گویم اما باید به یک نکته مهم در مورد کاپیتان تیم ملی ووشو هم اشاره کنم. با توجه به اینکه حمیدرضا قلی‌پور سال گذشته رباط صلیبی پاره کرده بود همه ما نگران وضیعت این قهرمان بزرگ ووشو بودیم، او به دلیل مصدومیت مدت‌ها از تمرین دور بود و پس از بازگشت به اردوها وزن بسیار زیادی را کم کرده بود. اگر امروز شاهدیم که او به مدال طلا نرسید باید بدانیم که حمید با چه شرایطی راهی مسابقات جهانی شد. همین که او غیرت کرد و دوباره فیکس تیم ملی شد باید بدانیم که او واقعا کار بزرگی را انجام داد. شرایط قلی پور قبل از اعزام با توجه به مصدومیتی که داشت مساعد نبود اما او تلاش کرد و خود را به مسابقات جهانی رساند.

وی در ادامه، افزود: قلی‌پور قبل از فینال مسابقات به مصاف قهرمان "کی‌ وان" جهان رفت و او را با اقتدار شکست داد اما متاسفانه سانداکار رومانی به صورت ناجوانمردانه بازی کرد و با توجه به اینکه از مصدومیت قلی‌پور خبر داشت مدام در مبارزه ضربه به پای قلی‌پور می‌زد، اما با تمام این ناجوانمردی‌ها قلی‌پور قهرمان کی‌وان را شکست داد. متاسفانه به خاطر ضربه‌هایی که سانداکار رومانی به پای حمید وارد کرده بود مصدومیت او شدید شده بود و همین مبارزه باعث شد تا در فینال حمید مثل همیشه نتواند جنگنده مبارزه کند. به هر حال او با غیرتی که داشت در فینال مسابقات حضور پیدا کرد، اما از لحاظ منطقی نباید او در فینال بازی می‌کرد، اما او غیرت به خرج داد و در فینال با تمام درد و مصدومیتی که داشت مبارزه کرد.

اسفندیاری در ادامه صبحت‌های خود، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی از ارزش‌های کاپیتان تیم ملی کم نمی‌شود، مدال نقره او باعث شد که تیم ملی ایران در این مسابقات قهرمان شود. چینی‌ها 7 مدال طلا و یک برنز کسب کردند، اما با توجه به اینکه قلی‌پور مدال نقره کسب کرده بود ما یک نقره از چینی‌ها بیشتر داشتیم و به همین دلیل قهرمان مسابقات شدیم و ارزش این نقره قطعا بیشتر از طلا است. بعد از 13 دوره همین مدال قلی‌پور بود که باعث شد تیم ایران قهرمان مسابقات شود.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: قلی‌پور یک سانداکار جنگنده است و این را تمام ووشوی دنیا می‌داند. حمید برای ششمین بار مدال جهانی را کسب کرد و هیچ چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود.قلی‌پور به عنوان یک برند در ووشو و ورزش ایران شناخته شده است. قطعا اگر مصدومیت او اجازه می داد می‌توانست به مدال طلا برسد، اما ناجوانمردی ووشو کار رمانی این فرصت را از او گرفت. اما باید بدانیم که هیچ چیزی از ارزش‌های کاپیتان تیم ملی کم نشده است.

منبع : فارس

602

کد خبر: 842862

وب گردی

وب گردی