نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به رییس قوه قضاییه

چه می شود قوه قضایه که باید پاسدار حق مردم باشد آستانه صبر و تحمل خود را انقدر پایین آورده است که انتقاد چند دانشجو را برنمی تابد؟

به گزارش ایسکانیوز متن نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه
آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم

امر به معروف و نهی از منکر عملی است که انجام آن موجب برکت و ترک آن ضرر و خسران در دنیا و آخرت است. دعوت به خیر و نفی منکر حکومت، حق طبیعی، سیاسی و شرعی آحاد ملت است. حقی که به واسطه آن بدی و فساد حاکمان اصلاح می شود و راه عدالت و حقیت هموارتر می گردد. از همین روست که رسول خدا فرمودند هرگاه[مردم‏] امر به معروف و نهى از منکر نکنند، و از نیکان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بَدان آنها را بر ایشان مسلّط گرداند، و در این هنگام نیکانشان دعا کنند و دعایشان مستجاب نشود.
بدیهی است که مهم ترین پاسدار حق و حقیقت در هر جامعه قوه قضایه و محکمه‌ی عدالت آن است اما اکنون چه می شود که عده ای دانشجو که براساس حق شرعی و قانونی مصرح اصل هشت قانون اساسی و همچنین ماده هشتم قانون امر به معروف و نهی از منکر عملکرد قوه قضاییه را مورد سوال و انتقاد قرار می دهند به جرم تشویش اذهان عمومی و دیگر اتهامات کلی مورد پیگیری قضائی قرار می گیرند؟
چه می شود قوه قضایه که باید پاسدار حق مردم باشد آستانه صبر و تحمل خود را انقدر پایین آورده است که انتقاد چند دانشجو را برنمی تابد و بجای اینکه منتقد را در قامت مصلح جامعه و شرایط موجود ببیند، او را به چشم یک مجرم نظاره میکند؟
آیا این ارگان دیگر وظایف محوله در حیطه ی گسترش عدالت در کشور را بخوبی انجام داده که اینک مسیر اعلام جرم علیه چند دانشجو را در راستای احقاق حق طی میکند؟
به راستی هنگامی که به سخنان و سیره مولای متقیان بنگرید این اقدام را چگونه توجیه میکنید؟
گویا حق انتقادی که قرار است قوه قضایه حافظ آن باشد شامل خود قوه قضایه نمی شود.
کلید حل مشکلات و افزایش همدلی و اعتماد مردم به قوه قضایه، ایجاد فضای بسته ی سیاسی-قضایی و مجرم نامیدن منتقدین نیست! خویشتن داری، پاسخگویی، برخورد با مفاسد و کج سلیقگی ها این هدف را محقق می کند.
تقاضا دارد نهاد قوه ی قضائیه و دادستانی کل کشور نسبت به این امور اهتمام ویژه ورزیده و از کشاندن دانشجویان انقلابی که هدفی جز تعالی نظام اسلامی ندارند سر باز زنند.
امید است این چند خط نامه که حاوی امر به معروفِ اتحاد و همدلیست را از جوانان ولایتمدار این مرز و بوم پذیرا باشید.

والسلام علی من اتبع الهدی

" انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران "

کد خبر: 842942

وب گردی

وب گردی