ضرورت اتصال منطقه ویژه اقتصادی یزد به شبکه ریلی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از برنامه‌ریزی و پیگیری این شرکت در اتصال شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی یزد به شبکه راه آهن سراسری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مسعود عظیمی در دیدار با مدیر کل راه‌آهن استان با ذکر این مطلب گفت: اتصال شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی به شبکه ریلی و استفاده از این خدمات موجبات رونق تولید و صادرات محصولات را فراهم می‌آورد .

وی با اشاره به فعالیت بیش از 500 واحد صنعتی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد، گفت: با توجه به حجم بالای تولیدات و مراودات اقتصادی در این دو منطقه صنعتی و نیز حضور گمرک استان در کنار این دو شهرک، اتصال این مناطق به شبکه ریلی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان این که این دو شهرک در جوار خط آهن سراسری قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در صورتی که با ایجاد ایستگاه باربری بتوان این دو شهرک را به شبکه سراسری متصل کرد، گام ارزشمندی برای تسهیل در ورود و خروج کالا و حمایت از تولید داخلی برداشته خواهد شد .

عظیمی ضمن قدردانی از همراهی مدیر کل راه آهن استان افزود: شهرک‌های صنعتی به عنوان مبدائی برای صدور کالا مطرح هستند و حمل و نقل بار از طریق راه‌آهن به دلیل امنیت بیشتر مورد استقبال صنعتگران است.

«سیدمصطفی داوودی» مدیر کل راه آهن استان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از واحدهای صنعتی، گفت: راه‌آهن استان با توجه به ظرفیت‌های موجود و موقعیت جغرافیایی که استان یزد از ان برخوردار است، این آمادگی را دارد تا زمینه اتصال شهرک صنعتی و منطقه ویژه را به شبکه ریلی با همکاری دستگاه های ذیربط فراهم کند .

وی با اشاره به افزایش حجم بارگیری در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در شش ماهه نخست سال 96، بیش از 10 میلیون تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده است که این نشان دهنده اهمیت استفاده از راه اهن و قطار برای حمل و نقل کالا در استان است .

داوودی افزود: صنعت به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی مهم در استان یزد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند همراهی و حمایت کلیه دستگاه های اجرایی است و اداره کل راه اهن نیز به نوبه خود این آمادگی را برای حمایت از واحدهای صنعتی در سال جاری برخوردار است .

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد که با تشکیل کارگروهی نسبت به پیگیری اتصال منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی یزد و گمرک استان به شبکه ریلی اقدام شود.

902/

کد خبر: 842959

وب گردی

وب گردی