۳۶۵ مورد تفحص طی ۹ دوره مجلس تقدیم هیات‌رئیسه شده است

عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه طی ۹ دوره مجلس ۳۶۵ تقاضای تفحص تقدیم هیات‌رئیسه شده گفت: از این تعداد ۲۶ مورد تفحص به نتیجه رسیده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه (12 مهر) پارلمان، اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز تحقیق و تفحص‌های مجلس از اجلاسیه اول تا نهم بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گزارشی را درباره تمامی پرونده‌های تحقیق و تفحص 9 دوره پارلمان را به نمایندگان ارائه کرد، افزود: نمایندگان براساس این گزارش در جریان تحقیق و تفحص‌های انجام شده در مجلس، تعداد گزارش‌های به نتیجه رسیده، اشکالات موجود، گزارش‌های قرائت شده در صحن علنی، پرونده‌های ارائه شده به قوه قضائیه و ... قرار گرفتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه در طی 9 دوره مجلس 365 مورد تحقیق و تفحص به هیات رئیسه تقدیم شده، گفت: از این تعداد تنها 26 مورد تفحص یعنی کمتر از 10 درصد به نتیجه رسیده و برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه بیشترین مورد تفحص در مجلس نهم بوده، ادامه داد: در دوره اول مجلس تفحصی انجام نشده و تعداد تفحص‌ها در دوره دوم 7 مورد در دوره سوم 15 مورد، دوره چهارم 19 مورد و در نهایت دوره نهم 182 مورد و در مجلس دهم نیز تاکنون 40 مورد تفحص تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: توصیه هیئت‌رئیسه و پیشنهاد گزارش مذکور این بود که نمایندگان از ظرفیت‌های قانونی آییننامه مطابق ماده 236 و همچنین ظرفیت‌های کمیسیون اصل 90 برای موضوع نظارت استفاده شود تا بررسی‌ها در زمان کمتر، سریع‌تر و با هزینه کمتر انجام شود.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 842998

وب گردی

وب گردی